וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי פינוי לבדואים שחיו בערבה מעל 60 שנה

רמי שני

8.1.2011 / 21:12

מנהל מקרקעי ישראל יפנה מצפון הערבה שתי משפחות בדואיות אשר מתגוררות באזור מעל 60 שנה. מדובר ב-40 בני אדם אשר אומרים כי אין להם לאן ללכת. המנהל: הפינוי בהתאם להחלטת ביהמ"ש

מנהל מקרקעי ישראל, עומד לפנות מאזור צפון הערבה שתי משפחות בדואיות, הנמצאות במקום כבר עשרות שנים. בני המשפחה, סייעו לצה"ל כמשתפי פעולה והיו מעורבים בפעילויות שנועדו להגן על ביטחון המדינה. המשפחות מתגוררות באוהלים ללא חשמל, כמו אבותיהם לפני מאות שנים. הותקן עבורם קו מים והם עוסקים ברעיית גמלים ועיזים.

מהמועצה האזורית ערבה תיכונה נמסר כי לבני המשפחות שיפונו אין לאן ללכת. "בשל סכסוכי עבר, מרחפת עליהם סכנת מוות" אמר ראש המועצה, עזרא רבינס. "הם יושבים כאן עוד לפני שאנחנו הגענו. כלומר לפני יותר מ- 60 שנים. במהלך השנים, פחת מספרם והיום נמצאות כאן משפחת אל עמרני ומשפחת אל סעדין. בסך הכל, מדובר בכ-40 איש".

לטענת בני משפחות הבדואים, הם קיבלו את הצווים מבלי שניתן להם זמן ראוי לערער עליהם."אנחנו עוד לא יודעים, אם מחר יפנו אותנו" סיפר סולימן אל עמרני, "צריך לשאול את מנהל מקרקעי ישראל, למה הם רוצים לפנות אותנו. לא אמרו לנו מדוע. הם הפתיעו אותנו עם הצו הזה. הוא נחתם לפני כחודש ואנחנו לא קיבלנו שום הודעה על כך. לפני יומיים, הגיע שליח עם הצווים. הוא מסר אותם למישהו מהמשפחה והלך. לא נשאר לנו הרבה זמן להתארגנות. בסוף השבוע, לא ניתן לעשות שום דבר".

"אין להם לאן ללכת"

לדבריו, אין להם לאן ללכת ולא הוצעו להם מקומות חלופיים: "מבחינתם זה להוציא אותנו ולשים אותנו בפזורה הבדואית. אנחנו משפחות, שגרות הרבה שנים בערבה. עזרנו הרבה מאוד לצה"ל ולמערכת הביטחון. האבא שלי, פעל הרבה מאוד למען בטחון המדינה. אנחנו רואים במשרד הזה, כמי שצריך לסייע למשפחה. לצערנו הרב, אנחנו מקבלים סיוע רק מתושבי הערבה". לדבריו, בני המשפחה שירתו כגששים בשנות השבעים.

בערבה ניסו לפעול כדי למנוע את פינוי המשפחות מהקרקע. יצוין, כי ילדי המשפחות משולבים בבתי הספר של המועצה וראשי ההתיישבות באזור, לדבריהם, ניסו לשוחח עם גורמים שונים על מנת לסייע להם, כמו סגן שר הביטחון מתן ווילנאי, צמרת צה"ל והמשטרה בדרום. "התנהלו כלפיהם מספר דיונים משפטיים, שבכולם הם הפסידו" סיפר רבינס, "ניסינו לבדוק אם אפשר לתת להם חלקה במקומות שבהם הוקצו חלקות אדמה למתיישבים, כמו עיר אובות ומקומות אחרים, כדי שימשיכו בעיסוקי המרעה שלהם. אי אפשר לשלב אותם בישובים הישראליים כאן, כי זה לדחוף אותם לשם בכוח, דבר שעלול להיות יותר מזיק מאשר מועיל".

אחת הסיבות לכך שבערבה מבקשים למנוע את הפינוי, היא העובדה שבין בני אחת המשפחות לחמולה יריבה באזור הדרום, קיימת יריבות העלולה להביא לניסיונות של נקמת דם ולשפיכות דמים. במנהל מקרקעי ישראל אומרים בתגובה, שהם אכן עומדים לבצע פינוי בהתאם להחלטת בית המשפט, אך לא ידעו לנקוב במועד המדויק של הפינוי. במנהל אומרים, כי הוצעו לבדואים מקומות חלופיים, אך ככל הידוע הם סרבו לעבור אליהם וכי אם הם רוצים חנינה וביטול צווי הפינוי, עליהם לפנות לבית המשפט. בערבה מקווים, כי הפעולות שננקטו ביחד עם הגורמים השונים, יביאו לביטול ההחלטה לפנות את המשפחות מהאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully