וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בגזענות: המשטרה תחקור הסתה בפייסבוק

5.1.2011 / 13:20

המאבק נגד הגזענות מגיע לרשת. המשנה לפרקליט המדינה הורה למשטרה לחקור בחשד להסתה לגזענות שתי קבוצות ברשת פייסבוק: "מוות לכל הערבים" ו-"הפגנה באום אל פאחם"

נאבקים בגזענות באינטרנט: המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, פנה היום (רביעי) למשטרה בבקשה שתחקור בחשד לגזענות שתי קבוצות פייסבוק, שכללו בתוכן התבטאויות גזעניות לכאורה. עו"ד ניצן גם ביקש מהמשטרה לפנות לפייסבוק בבקשה להסיר את הפרסומים.

הבקשה לפתוח בחקירה התקבלה לאחר שלפרקליטות הגיעו תלונות על שתי הקבוצות - "מוות לכל הערבים" ו"הפגנה באום אל פחם נגד התנועה האיסלמית". הבקשה בנוגע לקבוצת "מוות לכל הערבים" הועברה ליועץ המשפטי לממשלה לפני כמה חודשים על ידי אדם קלר, דובר "גוש שלום", לאחר שהגיעו אליה דרך דף הפייסבוק של מפלגת ישראל ביתנו. בתיאור הקבוצה, שמנתה כ-170 חברים, נכתב כי "צריך לרצוח אותם אחד אחד... ערבי טוב = ערבי מת", "מוות לערבים ימח שמם חיות פרא", "KILL ALL ARABY" וכן תגובה של גולש "מוות ליהודים ... כלבים".

קלר גם ביקש לחקור את מעורבותו של שר החוץ ליברמן ומפלגתו בפרסומים, אולם הבקשה נדחתה מכיוון שלדברי ניצן הם כפי הנראה אינם עומדים מאחוריהם. עו"ד ניצן פנה למפעיל הפרופיל של "ישראל ביתנו" בבקשה להסיר את הקישור.

התלונה השניה התקבלה מעו"ד נדאל עותמאן מ"המטה למאבק בגזענות בישראל", נגד קבוצה שהוקמה לקראת הפגנת הימין באום אל פאחם. על קיר הקבוצה כתבו המשתמשים, בין השאר, "איזה יופי לראות את עם ישראל מתעורר ונלחם על זכות קיומנו!!! מוות לערבים מוחמד חזיר!" ו"מוות לערבים".

"'מוות לערבים' זה לא חופש ביטוי"

"אני שמח על ההחלטה", אמר קלר בתגובה. "אני חושב שזה דבר אלמנטרי. אם מישהו היה פותח במדינה אחרת קבוצת פייסבוק שקוראת להרוג את כל היהודים, מדינת ישראל היתה דורשת מרשויות אכיפת החוק באותה מדינה לפתוח בחקירה" הוא הוסיף כי ביטויים דוגמת "להרוג את כל הערבים" אינם מוגנים על ידי חופש הביטוי, ומהווים הסתה לרצח. "אין דוגמה יותר מובהקת של הסתה גזענית וגם הסתה לרצח", אמר.

ביחס להחלטה שלא לפתוח בחקירה נגד ישראל ביתנו אמר קלר כי כפי הנראה מבחינה חוקית אין הוכחה שגורמים במפלגה מעורבים בפרסומים, אולם הוסיף כי "מבחינה ציבורית, אני חושב שאין ספק שזה לא מקרה שדבר כזה התפרסם דווקא בפייסבוק של ישראל ביתנו ולא של מישהו אחר. זה מגנט שמושך אליו את סוג הברזל הזה".

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בתגובה כי "מההחלטה עולה ריח חריף של סתימת פיות ואפליה. גם אם לא מסכימים עם כל התבטאות, הרי שלאור המדיניות המצומצמת של הפרקליטות בחקירות נגד דברי הסתה של ערבים ושמאלנים, לא ראוי לנהוג באכיפה בררנית נגד אנשי ימין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully