וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס תתמוך בתקציב, הקואליציה בחוק הדיור

29.12.2010 / 0:07

רגע לפני ההצבעה על התקציב הודיעה לשכת רה"מ כי תתמוך בהצעת החוק של ש"ס, לפיה המדינה תממן 800 שקלים בחודש מהמשכנתא לרוכשים דירה בפריפריה. בתמורה, ש"ס תתמוך בתקציב

הישג ליו"ר ש"ס, השר אלי ישי, רגע לפני ההצבעות על התקציב: לשכת ראש הממשלה הודיעה אמש (שלישי) כי הקואליציה תתמוך בחוק הדיור שהגיש ח"כ יצחק וקנין מש"ס. מוקדם יותר הערב, הבהיר ישי לאנשי ראש הממשלה שמנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף, הנחה אותו לא לוותר על נושא הדיור וללכת עם זה "עד הסוף", גם במחיר של משיכת התקציב.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי, "ראש הממשלה פועל כבר מספר מספר שבועות כדי למצוא פתרון לדיור לזוגות צעירים". עם זאת, בלשכתו סירבו להתייחס נקודתית לעובדות המוצגות בכתבה.

על פי הצעת החוק, המדינה תעניק 800 שקלים בחודש מהמשכנתאות לרוכשים דירה ראשונה באזור עדיפות א'. רוכש דירה ראשונה באזור עדיפות ב' יזכה להחזר משכנתא חודשי בסך 475 שקלים. לפני שבוע וחצי, החליטה ש"ס לדחות את הדיון בנושא בשלושה שבועות כדי לאפשר הידברות.

בתוך כך, ההצבעות על תקציב המדינה ועל חוק ההסדרים בקריאה שנייה ושלישית הוקדמו ויתקיימו היום. בשעה 9:30 ייערכו נאומי הסיכום מאת נציג קדימה, שר האוצר לשעבר ח"כ רוני בראון, שר האוצר יובל שטייניץ, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. לאחר הנאומים, בסביבות השעה 10:00 תחל סדרת ההצבעות, כאשר יתאפשרו עשר הצבעות שמיות על כל חוק (התקציב וההסדרים).

ההצבעות הוקדמו משום שהאופוזיציה ביקשה למקסם את הכאוס שהיה במהלך היום בין חלקי הקואליציה, ולצמצם את הזמן של הממשלה להגיע לסיכומים רק לשעות הלילה. כאמור, נכון לעכשיו, נראה כי הקואליציה השיגה את תמיכת ש"ס.

(עדכון ראשון: 28.12.2010, 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully