וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה ברכבת ליד קיבוץ שפיים, 5 נפגעו בינוני

אריאל נוי

28.12.2010 / 12:35

אש פרצה במנוע של רכבת שעשתה דרכה מכיוון נהריה לכיוון ת"א. כתוצאה מכך עלו באש מספר קרונות. 5 בני אדם נפגעו בינוני ו-111 נפגעו קל. נוסע ברכבת: חשבנו בהתחלה שמדובר בפיגוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

חמישה בני אדם נפגעו הבוקר (שלישי) באורח בינוני ועוד 111 נפגעו באורח קל, בשריפה שפרצה ברכבת שיצאה מנהריה לכיוון תל אביב. מחקירה ראשונית עולה כי מנוע עלה באש מסיבה שאינה ברורה בעת שהרכבת עצרה ליד חוות רונית, סמוך לקיבוץ שפיים. דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי "הנפגעים סובלים חלקם משאיפת עשן וחלקם מחבלות וחתכים משברי החלונות שנופצו, כשנמלטו מהקרונות".

שריפה פרצה ברכבת בדרך לתל אביב, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
כל הנוסעים פונו מהרכבת/נמרוד סונדרס

עם הגעת כוחות ההצלה למקום, פונו הנוסעים מהרכבת וצוותי מד"א שהוזעקו לאזור העניקו טיפול לנפגעים. כתוצאה מהשריפה עלו באש שני קרונות. מרכבת ישראל נמסר כי בשל השריפה נסגרו שני הקווים של קו החוף והאירוע נבדק. במקום נמצאים כוחות גדולים של כיבוי אש, שפועלים להשתלט על האש שפרצה בשני קרונות.

כל נוסעי הרכבת פונו לחוות רונית ובמקביל פעלו יחידות כיבוי מתניה והרצליה למנוע את התפשטות האש לקרונות נוספים. עדי ראייה ששהו על הרכבת סיפרו כי במקום נוצרה בהלה ופאניקה. עוד סיפרו עדי ראייה כי חלק מהנוסעים צעקו לכבאים שהם אינם יכולים לצאת מהרכבת. אחד הנוסעים אף סיפר כי תחילה נשמעו מספר פיצוצים וכתוצאה מכך עלה החשש שמדובר בפיגוע חבלני.

שריפה פרצה ברכבת בדרך לתל אביב, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
חלק מהנפגעים סובלים מחבלות וחתכים/נמרוד סונדרס

דוברת רכבת ישראל, לירן גורדון, מסרה כי התרחשה בעקבות תקלה טכנית, ככל הנראה קצר חשמלי. "אנחנו פועלים לתחקר את האירוע ולבדוק את סיבת הדליקה", אמרה גורדון. עוד הוסיפה כי באירוע היו רק פצועים באורח קל בגלל תרגול צוות הרכבת, שאומן לטפל במקרים אלו, ובכללם המאבטח שעצר את הרכבת משהבחין באש. גורדון ביקשה למסור כי כלל נוסעי הרכבת שהתירו את רכושם בקרון מוזמנים לקבל אותו בתחנת ארלוזורוב בתל אביב.

דובר משטרת מחוז המרכז, סגן ניצב שלומי שגיא מסר כי "דווח לנו על שני קרונות שעולים באש, סמוך לחוות רונית, כ-400 מטרים צפונית לשפיים. עד כה ידוע על מספר קטן של נפגעים משאיפת עשן".

איציק אסרף חובש בכיר ממד"א ירושלים שהוזעק למקום סיפר לוואלה! חדשות: "טיפלנו באנשים עם חתכים בידיים וכוויות, שסובלים משאיפות עשן. הטיפול היה מהיר וממש בנס לא קרה אסון גדול היום. הקרונות נראים כמו מזירת הפיגועים שאנחנו מכירים מירושלים".

עדכון ראשון: 10:12

  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully