וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: רה"מ הבטיח הצבעה נגד חוק הגיור הצבאי

פנחס וולף

28.12.2010 / 9:22

לקראת ההחלטה על זהות הוועדה שתמשיך את הליכי חוק הגיור הצבאי של ישראל ביתנו, טוען יו"ר ש"ס כי נתניהו הבטיח לו שהקואליציה תתנגד לחוק, אם וכאשר הוא יובא לוועדת החוקה

יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לו במהלך הלילה (שלישי) שהקואליציה תתנגד להצעת חוק הגיור הצבאי של מפלגת ישראל ביתנו, אם וכאשר הנושא יובא להצבעה בוועדת החוקה של הכנסת. הבוקר צפויה ועדת הכנסת להכריע היכן יתקיים הדיון בחוק. לטענת השר ישי, בשיחה שקיים עם ראש הממשלה נתניהו, סוכם שהרב הראשי הספרדי, שלמה עמאר, ימצא פתרון לנושא בזמן הקרוב. בנוסף הועלתה בשיחת נתניהו-ישי עמדתו של הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, שהביע את דעתו על כך שהצעת החוק מיותרת. במפלגת ישראל ביתנו סירבו להתייחס לדברים. עם זאת, גורמים במפלגה אמרו כי "החוק יעבור במהירות רבה".

עוד לפני השיחה שהתקיימה בין ראש הממשלה לשר הפנים, הודיעה לשכת נתניהו בתום התייעצות בנושא, כי הוא נחוש לפתור את סוגיית הגיור של חיילי צה"ל. לדברי נתניהו, "במידה שהנושא יבוא על פתרונו, יתייתר הצורך בחוק והליכוד יתנגד להמשך החקיקה בנושא זה". מנגד, מפלגת ישראל ביתנו בראשות שר החוץ אביגדור ליברמן, דורשת להמשיך היום בקידום החוק.

לפני שבועיים אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק הגיור בצה"ל ברוב של 74 תומכים מול 18 מתנגדים. ש"ס הגיבה בחריפות לאחר החלטת הכנסת ואיימה ליצור משבר קואליציוני. השר ישי אמר אז לוואלה! חדשות כי "זו הצעה פופוליסטית, משום שהרבצ"ר אומר בצורה מפורשת שהחוק הזה לא טוב לחיילי צה"ל. כלומר זה נגד חיילי צה"ל. כתוב 'ואהבת את הגר'. אנחנו אוהבים את הגר, במיוחד את הגרים שבצה"ל, אהבה כפולה ומכופלת. אם הצעת החוק תתקדם, נזמן דיון במועצת החכמים ונהיה משוחררים מהגשת הצעות חוק גם בניגוד לעמדת הקואליציה. ברגע שהצעת החוק תתקדם, בעיניי זה כבר משבר קואליציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully