וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידה עם שיניים: "עוקץ" זכתה בפרס הרמטכ"ל

28.12.2010 / 3:11

יחידת הכלבנים הצה"לית זכתה בפרס הרמטכ"ל על פעילותה המבצעית שהתרחבה בשנה האחרונה. מפקד היחידה: "נטלנו חלק בפעילות המבצעית בכל הגזרות"

יחידת "עוקץ" זכתה אמש (שני) בפרס הרמטכ"ל על פעילותה במהלך השנה האחרונה. אנשי עוקץ, המוכרים בעיקר הודות לפעילותם עם כלבים מיומנים, נטלו השנה חלק בפעילויות רבות, כולל עצירת משטים שהיו בדרכם לעזה. בנימוקים למתן הפרס, נאמר כי "עוקץ" זכתה" בזכות הפיכתה מיחידה מסייעת ליחידה המובילה פעילות מבצעית. יחד עם "עוקץ" זכו בפרס גם גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל וכן גדוד "צפע" מחטיבת הצנחנים.

"בשנה האחרונה הפכה 'עוקץ' לדומיננטית מאוד. היא יזמה פעילויות מסווגות והתאימה את היכולות המבצעיות של החיילים והכלבים לתנאי הלחימה בעזה ולבנון", אמר מפקד היחידה, סא"ל ירון סיטבון. "אם בעבר היחידה נטלה חלק בעיקר בפעילות הביטחון השוטף ביהודה ושומרון, השנה נכנסנו באופן משמעותי לתחום החירום, ונטלנו חלק בפעילות המבצעית של צה"ל בכל הגזרות, יבשה וים".

לדבריו של סא"ל סיטבון, היחידה גם בנתה כשירות לקראת אפשרות של לחימה בצפון ובדרום. "בראייה לקראת האתגרים הבאים, הכנסנו כשירויות ייחודיות לעזה וללבנון, בעיקר במקומות בהם יש פערים של חיילי החי"ר". מעבר ליכולות המוכרות של כלבי היחידה, הכוללות תקיפה, זיהוי חומרי נפץ ומרדף, הצטרפו בשנים האחרונות כלבים מגזעים שונים, בעלי כשירויות חדשות. כך למשל, מלבד כלבים מסוג רועה גרמני ורועה בלגי, מחזיקה היחידה גם בכלב מסוג קוקר ספנייל.

"נתיבי ההצטיינות הם שונים ומגוונים, אך יש חוט של זהב הנמתח בין היחידות הללו ובין כל הנוכחים כאן היום", אמר הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי בטקס. לדבריו, "כולם יוצאים מהגבולות המוכרים של השגרה ושל הבינוניות, מובילים דרך ונורמות של תרומה והתפתחות, ומקדישים את זמנם כדי להוביל את השיירה השומרת על תושבי ישראל, לעבר חוף מבטחים של אחדות, דוגמה אישית ויחידתית, מקצועיות, חוסן ועוצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully