וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר שמחון: "העולים מרוסיה הגיעו ממניעים כלכליים"

לפי יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, אבי שמחון, לציבור העולים מברית המועצות אין קשר ליהדות והגעתם לישראל נובעת משיקולים כלכליים בלבד. שמחון: מבקש להתנצל בפני כל מי שנפגע

לעולים שהגיעו לישראל מברית המועצות "אין שום קשר ליהדות. הם הגיעו לכאן ממניעים כלכליים בלבד" – אמר יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, ד"ר אבי שמחון, בכנס כלכלי שנערך בת"א בסוף השבוע, כך דווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל. שמחון טען כי הקשר בין העולים והיהדות הינו קשר רופף. "יש להם איזה סבא יהודי ולכן הם יכולים לקבל אזרחות מכוח חוק השבות", אמר.

לדבריו, העולים "חשבו שכאן הם יוכלו למצוא תנאים כלכליים טובים. הם לא הגיעו מתוך רצון להצטרף לעם היהודי, אלא כי כאן הציעו להם סל קליטה", אמר שמחון, ואף המשיך והשווה בין העולים מברית המועצות וזכותם להתגייר לבין המסתננים האפריקאים שמגיעים לישראל. "אם אנחנו מקבלים את 450 אלף העולים הללו, למה שלא ניתן גם לעשרות אלפי המסתננים מאפריקה לעבור תהליך גיור מזורז?", שאל.

בעקבות הפרסום, ביקש שמחון להעמיד את דבריו על דיוקם וטען כי "הדברים הוצאו מהקשרם. לא התכוונתי להגיד שהעולים מרוסיה הם לא יהודים, אלא התייחסתי רק לאלו שרשומים במשרד הפנים כלא יהודים". לדברי שמחון, "ניסיתי להגיד שלא מקובלות עליי האמירות לפיהן יש לגייר את העולים רק כי הם נמצאים בישראל".

שמחון מתנצל

בעקבות הדברים הקשים, זומן שמחון לשיחת הבהרה עם שר האוצר יובל שטייניץ, לאחריה העביר התנצלות רשמית לדברים, בה נכתב כי "ד"ר שמחון הבהיר לשר כי הוא רואה בעלייה בכלל ובעלייה מחבר העמים בפרט ברכה גדולה למדינה ולמפעל הציוני.
קשה בכלל להטיל ספק בתרומתה העצומה של עלייה זו למדינה, לחוסנה, לביטחונה, לכלכלתה ולתרבות בישראל".

עוד נכתב כי "ד"ר שמחון הסביר כי הפרשנות שניתנה לדבריו כאילו יצא נגד העלייה מחבר העמים או כנגד 'חוק השבות' רחוקה מאוד מעמדותיו ובכל מקרה הוא מבקש להתנצל בפני כל מי שנפגע מהדברים כפי ששודרו".

מלשכתו של שר האוצר נמסר טרם שיחת הבירור כי "דבריו של אבי שמחון מייצגים את השקפותיו ולא את עמדותיו של שר האוצר, שחש כבוד גדול לעלייה הרוסית".

במפלגת ישראל ביתנו קראו בעקבות הפרסום לפטר את שמחון ואמרו כי "הדברים של שמחון מעידים יותר מכל על בורות בכל הנוגע לחוק השבות. אין לפקידים מסוג זה מקום בשירות הציבורי וטוב ינהג שר האוצר אם יפטר את שמחון לאלתר".

יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, אמר בתגובה כי במידה ושמחון ולא יתנצל יפנה לשר האוצר בבקשה להפסיק לאלתר את ההתקשרות איתו. אלקין הוסיף כי התבטאויותיו של שמחון הן "אומללות ולא מוסיפות לו כבוד". חבר הכנסת איתן כבל הגיב גם הוא לדברים, ודרש לפטר את שמחון. "זוהי אמירה גזענית. אסור לאפשר לשמחון להישאר דקה אחת נוספת בתפקיד", אמר.

יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר, ח"כ זאב ביילסקי (קדימה), אומר כי "לא יעלה על הדעת שייאמרו דברי בלע שכאלה על למעלה ממיליון מבני עמנו". ביילסקי קרא לשר האוצר להתנער באופן מיידי מהדברים.

ההתבטאות הזו של שמחון מגיעה בעיתו בעייתי מבחינת הקואליציה. יושב-ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, איים בשבועות האחרונים שלא להצביע בעד תקציב המדינה אם חוק הגיור הצבאי, שצפוי להקל על גיורם של חסרי דת המשרתים בצבא, לא יקודם במהירות. התקציב אמור להגיע להצבעה בכנסת במהלך השבוע, והדברים הללו עלולים לגרום לקואליציה למבוכה של ממש.


עדכון ראשון: 10:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully