וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: בתום השביתה נבקש לערער על הנגבי

גלעד גרוסמן

23.12.2010 / 10:02

פרקליט מחוז ירושלים שלח מכתב לעורכי דינו של הנגבי, בו כתב כי החליטה על הגשת הערעור, אולם אין בידה להגישו בשל השביתה. פרקליטי הנגבי הודיעו: "לא נערער על ההרשעה ועל הקלון"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

הפרקליטות תבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים להאריך את המועד להגשת הערעור בעניינו של השר לשעבר צחי הנגבי לאחר שתסתיים שביתת הפרקליטים. היום (שני) הוא המועד האחרון בו ניתן להגיש ערעור, אולם הוא לא יוגש בשל השביתה.

במכתב ששלח אתמול פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבאנל לעורכי דינו של הנגבי הוא כותב כי המדינה החליטה על הגשת הערעור, אולם אין בידה להגישו בשל השביתה. אברבאנל מציין כי "לכשיתאפשר הדבר, בכוונתנו לפנות לבית המשפט המחוזי, בבקשה להאריך את הערעור וזאת כדי לאפשר מיצוי הדיון בפרשה זו לגופו של עניין".

בתגובה למכתב, הודיעו פרקליטיו של הנגבי לפרקליטות כי אין בכוונתם להגיש ערעור על הרשעתו של הנגבי בעבירה של מתן עדות שקר וכן על הקלון שהוטל עליו. במכתב ששלחו עורכי הדין עודד גזית וגרשון גוטובניק ממשרד י. וינרוט ושות', נכתב כי למרות שלהנגבי טענות כבדות משקל על הרשעתו, "לאור המחיר האישי והציבורי ששילם הנגבי, נכון לסיים את ההליך".

"הדבר נכון גם מבחינת האינטרס הציבורי הכולל, והצורך לשים סוף להקצאת משאבי הציבור לבירור סוגיה שלובנה כדבעי", נכתב במכתב. השניים הוסיפו כי אין בכוונתם לנצל את הסיטואציה שנוצרה עקב שביתת הפרקליטים לצורך הגשת ערעור חד צדדי. "לאור כל אלה, ועל פי מצוות חוק היסוד, היום בחצות תפסק כהונתנו של מרשינו בכנסת ישראל", הובהר במכתב.

פרקליטיו של הנגבי: "לא נערער"

אתמול התייחס לנושא היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והבהיר כי אם שביתת הפרקליטים לא תסתיים, לא יוגש ערעור נגד זיכוי השר לשעבר צחי הנגבי בעבירות של שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים בפרשת המינויים הפוליטיים. וינשטיין אמר את הדברים בפגישה עם עיתונאים בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

הנגבי זוכה לפני כחודש וחצי מעבירות המרמה והורשע במתן עדות שקר והיום הוא המועד האחרון להגשת ערעור. הפרקליטות הכינה כבר את הערעור, אולם בתחילת השבוע דחתה ועדת החריגים של ארגון הפרקליטים את הבקשה לאפשר להגישו, למרות שמדובר בתיק בעל חשיבות רבה בעיני הפרקליטות. אמש שם וינשטיין קץ לספקולציות שייתכן שהוא ופרקליט המדינה, משה לדור, יגישו את הערעור. לדור, שנכח גם הוא בכנס, אמר כי אם תחול התקדמות במו"מ בין האוצר לפרקליטים, ייתכן שתהיה פנייה נוספת לוועדת החריגים בבקשה להגיש את הערעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully