וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: לא נערער על הנגבי אם לא תיפסק השביתה

22.12.2010 / 21:31

בכנס של לשכת עורכי הדין באילת הבהיר וינשטיין כי אם השביתה לא תסתיים מחר, לא יוגש הערעור נגד זיכוי צחי הנגבי מעבירות של שוחד בחירות ומרמה. הפגישה בין הפרקליטים לאוצר פוצצה

אם שביתת הפרקליטים לא תסתיים מחר, לא יוגש ערעור נגד זיכוי השר לשעבר צחי הנגבי בעבירות של שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים בפרשת המינויים הפוליטיים - כך אמר הערב (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בפגישה עם עיתונאים בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

האיום של וינשטיין מקבל משנה תוקף לאחר שהפגישה בין נציגי הפרקליטים לנציגי האוצר שנערכה הערב בתל אביב הסתיימה ללא תוצאות. מארגון פרקליטי המדינה נמסר שהמו"מ פוצץ "מכיוון שנציגי האוצר לא הסכימו לזוז מעמדותיהם". עוד נמסר, כי הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, יצא מהפגישה בזמן שהפרקליטים הציגו את עמדותיהם. "כנראה שמטרת האוצר היא לפגוע באזרחי ישראל ולראות עבריינים משתחררים לרחובות. פקידי האוצר הפרו את הבטחתם לראש הממשלה לבוא בידיים נקיות למשא כתוצאה, השביתה תימשך", מסרו הפרקליטים.

הנגבי זוכה לפני כחודש וחצי מעבירות המרמה והורשע במתן עדות שקר ומחר הוא המועד האחרון להגשת ערעור. הפרקליטות הכינה כבר את הערעור, אולם בתחילת השבוע דחתה ועדת החריגים של ארגון הפרקליטים את הבקשה לאפשר להגישו, למרות שמדובר בתיק בעל חשיבות רבה בעיני הפרקליטות. הערב שם וינשטיין קץ לספקולציות שייתכן שהוא ופרקליט המדינה, משה לדור, יגישו את הערעור. לדור, שנכח גם הוא בכנס, אמר כי אם תחול התקדמות במו"מ בין האוצר לפרקליטים, שנפתח הערב, ייתכן שתהיה פנייה נוספת לוועדת החריגים בבקשה להגיש את הערעור.

וינשטיין אמר בכנס כי הנזק של שביתת הפרקליטים הוא עצום, "הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. ככל שחולפים הימים, הנזק רק הולך ומתעצם". גם יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון התייחס בנאומו לשביתה, ואמר כי "הנזק למערכת הוא עצום. אנו סובלים היום ונמשיך לסבול. חלק מההישגים שהשגנו בהתמודדות עם העומס ירדו לטמיון".

וינשטיין התייחס בנאומו גם לביקורת שהושמעה כלפיו בשל "הכשרתו" של ניצב יוחנן דנינו לתפקיד המפכ"ל, למרות שמבקר המדינה עדיין בודק מספר פרשיות שנקשרו בשמו. "התלונות לא נגעו לענייני טוהר מידות ושחיתות אלא בנושאים מקצועיים", אמר וינשטיין. "בסופו של יום עלי מוטלת החובה להנחות משפטית את השר והממשלה ובמסגרת זו עלי לשקול שיקולים רלוונטיים. הגעתי למסקנה שאין מניעה משפטית לבחירתו של דנינו. זו הייתה החלטה שקיבלתי וכזו הייתי מקבל גם היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully