וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכי צה"ל לרה"מ: "לא לפטור חרדים משירות"

לא פחות מ-22 ארגונים חברתיים פנו לרה"מ בקריאה לבטל הרפורמה שתעניק לדבריהם פטור מלא לאברכים משירות צבאי. "ההצעה תנציח את אי השוויון בחלוקת הנטל"

22 ארגונים חברתיים, פוליטיים ודתיים שיגרו הבוקר (רביעי) מכתב לראש הממשלה ולשרים בקריאה לבטל את התוכנית שתעניק לטענתם פטור גורף לתלמידי ישיבות מהשירות הצבאי. הארגונים, המייצגים לדבריהם "את רוב חלקי החברה הישראלית", כוללים בין היתר ארגונים של נכי צה"ל, משפחות שכולות, סטודנטים, זרמים ביהדות וארגונים למען חופש דת ושוויון. המכתב נשלח תחת הכותרת "קול קורא לביטול התוכנית לחיסול צבא העם".

המכתב נשלח לקראת הדיון שייערך בשבוע הבא בממשלה בהצעה להעניק פטור גורף לתלמידי ישיבות מהשירות הצבאי, כחלק מרפורמה שתאפשר לאברכים לבחור להתגייס בשלב מאוחר יותר בחייהם לשירות אזרחי.

על פי הצעת ההצעה, בשנת 2011 יגויסו 2,400 מתגייסים חרדים שחל עלייהם צו דחיית גיוס מכוח חוק טל. מחציתם יגויסו לצבא ומחציתם יגויסו לשירות אזרחי. מאז ועד 2015, מספר המתגייסים יעלה ב-600 בכל שנה, כך שבשנת 2015 יגויסו 4,800 חרדים - מחציתם לצבא ומחציתם לשירות אזרחי. יו"ר הצוות לבחינת יישום חוק טל של ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוחנן פלסנר, כתב לראש הממשלה כי ההצעה "מזיקה וריקה מתוכן".

"התנגדות רחבה לפטור מגיוס"

הארגונים מתנגדים בתוקף להצעה, וזאת לטענתם, ברוח קריאתם של הרמטכ"ל גבי אשכנזי והרמטכ"ל לשעבר שאול מופז". עוד כותבים הארגונים כי "התוכנית המוצעת היא בגדר חיסול צבא העם, ולכן היא טעות היסטורית שאת תוצאותיה ההרסניות כלל אי אפשר לחזות".

הארגונים טוענים עוד כי הענקת פטור מגיוס לאברכים, גם אם יופנו תחת זאת למסלולי השירות האזרחי, תנציח את חוסר השוויון בנטל. "הצבא כבר הוכיח שבעבודה נכונה אפשר לגייס חרדים", נכתב, "הפתרון לבעיית הסדר דחיית השירות של החרדים אינו פטור גורף אלה השקעה רבה יותר של מאמץ ומשאבים בגיוס תלמידי הישיבות, כדי להגיע לשוויון אמיתי".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב, שחתם על המסמך, אמר כי הקול הקורא "מבטא התנגדות רחבה של כל שדרות העם לפטור משירות לתלמידי הישיבות. ראש הממשלה צריך להבין שהציבור, כולל בוחרי הליכוד, מתנגד לאפליה בין דם לדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully