וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח העוני האלטרנטיבי: מצב הנזקקים החמיר

22.12.2010 / 6:00

סקר של ארגון לתת מעניק ציון נכשל לטיפול הרשויות בעוני במדינה. מדו"ח העוני האלטרנטיבי מציג נתונים מדאיגים המצביעים על החמרה במצב הנזקקים. 70% מהם לא יכולים לממן טיפול רפואי

דו"ח העוני האלטרנטיבי לשנת 2010 של ארגון לתת שמתפרסם הבוקר (רביעי) חושף תמונה מדאיגה אודות מצב העניים במדינה. בסקר שנערך לקראת הדו"ח, קיבלה הממשלה ציון נכשל בכל הנוגע לטיפול בעוני. מהדו"ח עולה כי כי 55% מהילדים הנזקקים בישראל מוותרים על ארוחות. מדובר בעלייה חדה בשיעור של 38% לעומת שנת 2009. 58% מקרב ההורים דיווחו כי מזון מזין הוא הדבר שחסר ביותר לילדיהם. בתחום הרווחה, 7% מהילדים בישראל אוספים אוכל מהרצפה, 8% גונבים אוכל ו-5% מקבצים נדבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

70% מההורים אינם יכולים לשלם עבור טיפול רפואי לילדים

בתחום הבריאות מתגלה כי 71% מקרב הנזקקים אינם מסוגלים לשלם עבור תרופות ושירותים רפואיים להם הם נדרשים. בתחום זה נרשמת עליה מובהקת בשיעור של 115% בחמש השנים האחרונות. בקרב 6% ממשפחות הנזקקים נפטר אדם בשנה האחרונה, עקב חוסר יכולת לממן טיפול רפואי. 70% מקרב ההורים הנזקקים אינם יכולים לשלם עבור תרופות וטיפולים שילדיהם נזקקים להם. ירידה משמעותית בשיעור של 21% נרשמה בהשוואה ל- 2009 בקרב הורים שיכולים לשלם עבור שירותים רפואיים לילדיהם. כמו כן נרשמה עלייה בשיעור של 11% בקרב ילדים שלא מקבלים טיפולי שיניים ותרופות לעומת השנה שעברה. בקרב 6% ממשפחות הנזקקים נפטר במהלך השנה האחרונה אדם עקב חוסר יכולת לממן טיפול רפואי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחום הביטחון התזונתי, חלה עליה של 38% בשיעור הסובלים ממחסור במוצרי יסוד בקרב הנזקקים המקבלים סיוע מעמותות. בשנת 2010 חיו 69% מהנזקקים מבלי שיהיה להם ולמשפחתם את המזון הדרוש לקיום בסיסי. 75% מהנזקקים נאלצים לוותר על ארוחות בשל מצוקה כלכלית, עלייה של 21% בהשוואה ל- 2009. רבע מהנזקקים אינם מקבלים סיוע במזון מהעמותות בשל אי יכולתן לסייע לכל הפונים. 75% מהעמותות מדווחות כי ב-2010 חל גידול בשיעור ממוצע של 27% בדרישת נזקקים במזון לעומת 2009.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנזקקים במערכת החינוך נשארים מאחור

במערכת החינוך מצטיירת תמונת מצב עגומה ומפחידה לא פחות. 1 מתוך 5 ילדים נשר מביה"ס השנה ונשלח לעבוד בכדי לסייע בפרנסת המשפחה. כל הורה חמישי (21%) נאלץ להוציא את ילדו מהבית לפנימייה בשל המצוקה הכלכלית. 70% מקרב הילדים הנזקקים לא השתתפו בפעילויות חברתיות בביה"ס בשל המצוקה הכלכלית של הוריהם.

הציבור הרחב העניק ציון נכשל לאופן הטיפול בעוני של ראש הממשלה והשרים שתוקף תפקידם מחייב טיפול בבעיה. חוסר שביעות הרצון בישראל מאופן טיפולה של הממשלה נמשך גם השנה, בדומה לשנה שעברה. בעיקר מאופן טיפולו של ראש הממשלה, שקיבל את הציון הנמוך ביותר גם השנה.

שליש מהציבור חושב שהסיבה העיקרית בגינה הממשלה אינה מטפלת בבעיית העוני היא כתוצאה מסדרי עדיפויות אחרים או אינטרסים פוליטיים. 12% סבורים כי הממשלה מנותקת מהעם שבחר בה ושיעור זהה סבור כי הממשלה חסרת איכפתיות בנוגע למצב העוני בישראל. 65% מקרב הנזקקים סבור שהממשלה היא הגורם שאמור לעזור להם להיחלץ ממצב העוני. שליש מהנזקקים מציינים את שר הרווחה כפוליטיקאי ממנו הם מצפים יותר מכל שיסייע להם. 27% תולים את תקוותיהם בראש הממשלה. 9% סבורים כי שר האוצר, הוא האחראי להוציאם ממעגל העוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully