וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלג באירופה: שיבושי התעופה - עד חג המולד

החזאים לא צופים שיפור, ומאות טיסות ממשיכות להתבטל או להתעכב. השיבושים הקשים ביותר - בלונדון, פרנקפורט ובריסל. הטיסות לישראל לא מושפעות בינתיים - אבל מומלץ להתעדכן

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אלפי אירופאים, ובעיקר בריטים, כנראה לא יצליחו השנה לחגוג את חג המולד עם משפחותיהם. כך מסתמן שלושה ימים לפני החג, כשהשלגים הכבדים ממשיכים לשבש את סדרי התחבורה והתעופה ביבשת, ובייחוד בבריטניה - שם עדיין סגור היום (שלישי) רוב שדה התעופה הית'רו, בו פועל רק מסלול המראה אחד.

החזאים אינם צופים שיפור במזג האוויר עד סוף השבוע, והנהלת הית'רו כבר הודיעה שהשיבושים הקשים צפויים להימשך עד אחרי החג. בבריטניה לבדה, בוטלו ביומיים האחרונים טיסותיהם של כחצי מיליון נוסעים - ורבים מתחילים לאבד את סבלנותם. "אני לא מבין איך שמונה סנטימטרים של שלג משתקים את אחד משדות התעופה הבינלאומיים הכי גדולים בעולם", רטן אחד הנוסעים בהית'רו.

גם בגרמניה נמשכים השיבושים הקשים. הנהלת שדה התעופה בפרנקפורט, הגדול במדינה, הודיעה הבוקר כי הוא ייסגר שוב לכל הטיסות הממריאות והנוחתות, למשך לפחות ארבע שעות. כתוצאה מכך בוטלו או התעכבו מאות טיסות. שדה התעופה פועל לסרוגין במתכונת חלקית כבר כמה ימים בגלל השלגים, וביממה האחרונה חזר לפעול באופן כמעט מלא - ולכן הסגירה הבוקר מהווה הפתעה גדולה. היא מיוחסת לכמות שלג בלתי צפויה שירדה במהלך הלילה.

נוסע מיואש ממתין לטיסה שנדחתה בגלל השלג בטרמינל 5 בשדה התעופה הית'רו בלונדון. רויטרס
הייאוש חוגג בהית'רו, הבוקר/רויטרס

שלושה ימים בשדה בלי בגדים להחלפה

גם שדה התעופה בבריסל שבבלגיה סגור היום, אך מסיבה אחרת: מסלולי ההמראה דווקא נקיים משלג, אך ההמראות מושבתות משום שבשדה אזל מלאי הגליקול - החומר נוגד הקיפאון המשמש להסרת קרח ממטוסים.

גם בשדות תעופה נוספים באירופה נמשכים השיבושים הקשים, ומאות אלפי נוסעים מתערכים או נתקעים בשדות התעופה. בצרפת, התפרסם סיפורם של נוסעים שתקועים כבר שלושה ימים בשדה התעופה שרל דה-דול בפריז ללא בגדים להחלפה, משום שטיסתם מתעכבת שוב ושוב ואין להם גישה למזוודותיהם.

לפי שעה, הטיסות המתוכננות להיום מאירופה לישראל וממנה אינן מושפעות מהשיבושים. "למעט עיכובים קטנים או הסטה לשדות תעופה חלופיים, כל הטיסות אמורות לצאת כסדרן", מסר דובר רשות שדות התעופה, אדר אבישר, בשיחה עם וואלה! חדשות. "עם זאת, אני ממליץ לכל הנוסעים לערוך בדיקה אחרונה עם חברת התעופה לפני צאתם לשדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully