וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת ימין בבת ים: "לגרש מכאן את הערבים"

21.12.2010 / 0:02

למעלה ממאה מתושבי בת ים הגיעו לרחבת הקניון להפגין נגד "השתלטות הערבים על העיר". ממול, הפגינו עשרות תושבי שכונת עג'מי ביפו נגד "ההפגנה הגזענית": "אומרים לכהנאיסטים - עד כאן"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

כ-200 בני אדם הגיעו אמש (שני) לרחבת הקניון בבת ים על מנת להפגין תחת הכותרת "שומרים על בת ים יהודית". המפגינים מחו על "השתלטות הערבים על העיר", כהגדרתם, וכן על התופעה המתרחבת לדבריהם שבה יוצאים בנות מבת ים עם ערבים המגיעים לעיר. בין היתר, קראו התושבים קריאות "מוחמד מת", "מוות לערבים" ו-"ערבים החוצה".

להפגנה הגיעו פעילי ימין מכל הארץ וכן ח"כ מיכאל בן ארי ועוזריו איתמר בן גביר וברוך מרזל. מנגד, במרחק של כמה מאות מטרים הפגינו פעילים חברתיים משכונת עג'מי ביפו וכן חברי תנועות הנוער 'הנוער העובד והלומד', חברי תנועת הנוער הערבית מיפו, וחברת הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי.

מארגן הפגנת הימין, אשר וודקה, תושב בת ים, הסביר כי "מדובר בהפגנה כנגד האויב הערבי אשר הבין מנסה לנצח את עם ישראל דרך הבטן הרכה שלו". "אנו רוצים לשמור על הקדושה של בנות ישראל", אמר וודקה בתחילת ההפגנה, "העם היהודי צריך לדבר על הסבל שעוברים פה תושבי בת ים. האויב הערבי שמגיע לכאן מתנהג באופן מכוון בברוטאליות, מזיקים ופוגעים, ואחר כך מנצלים ומפתים קטינות במצוקה על מנת להרוס להן את החיים".

הרב דוד חי הכהן, רב אחת הקהילות בבת ים, נאם בהפגנה ואמר: "מי שהצית את השריפות לפני כשבועיים הם ערבים ששונאים אותנו. כרגע אנחנו במצב של מלחמה לכן עלינו להיזהר. אנחנו רק מבקשים שיתנו לנו לחיות בשקט במקום שלנו".

בין הנואמים בהפגנה היו גם רבנים מקומיים וכן פעיל הימין משה בן זיקרי מפסגת זאב, הקורא ל'שמירה על פסגת זאב יהודית'. המפגינים נושאים שלטים הקוראים 'בנות ישראל לעם ישראל' ו'שומרים על בת ים יהודית'.

"האויב הערבי מדרדר בנות לזנות"

וודקה מחה על כך שישנם כאלה המכנים את ההפגנה כגזענית. "ערבי שימכור את ביתו ליהודי בשכם דינו מוות על פי חוק ברשות הפלסטינית, אבל לא שמענו איש קורא לכך גזענות. האויב הערבי מציק לתושבים ולבנות בקניון בבת ים, בטיילת ומדרדר אותן לזנות. כל יהודי מברך מדי בוקר על כך שהקב"ה בחר בנו מכל העמים, רק שההבדל הוא שאיננו רודפים אחרי איש ואיננו דורשים מאיש להיות עבדנו. ברגע שיש אוכלוסיה שהיא פוגעת בנו, מותר לנו להתגונן כי זוהי מלחמה".

בקריאת נגד למארגני ההפגנה בבת ים יצאו תושבי עג'מי מיפו הסמוכה בקריאה למנוע את ההסתה הגזענית כנגדם. וודקה לא נרתע: "מעניין מה קורה אם תושבים יהודים מבת ים היו מעיזים ללכת לעג'מי ולהעיר לבנות ערביות שהיו עוברות לידם. הם היו חוזרים בחתיכות", הוא אומר.

בהפגנת הנגד שאירגנו תושבי עג'מי מוקיעים את ההתבטאויות. "מטרת ההפגנה שלנו היא להוציא את הציבור הישראלי מהאדישות ולומר לימין הקיצוני ולכהנאיסטים - עד כאן", אמר כאמל אגבריה, יו"ר הוועד בשכונה היפואית, "לא נסכים לגזענות שמרימה ראש וקולו של המחנה השפוי הוא יהיה הדומיננטי בחברה הישראלית. יש כאן רצון ששתי הזהויות, היהודית והערבית, יחיו ביחד ומי שחושב אחרת מקומו לא כאן. הגיע הזמן שיפנימו שמול הימין הסהרורי והגזעני יש מחנה גדול וחזק יותר מאותו אספסוף".

עדכון ראשון: 19:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully