וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "על ישראל להכיר במדינה פלסטינית"

ניר יהב, רמאללה

20.12.2010 / 0:24

בראיון לוואלה! חדשות, מותח ראש צוות המו"מ הפלסטיני ביקורת על התנהלותו של רה"מ בנימין נתניהו. לדבריו, נתניהו מעדיף את כיסאו על עשיית שלום. "רוב הציבור בישראל רוצה שלום"

"במקום שממשלת ישראל תילחם במדינות שהכירו במדינה פלסטינית בגבולות 67', היה עליה לקבל החלטה מוסרית ולהודיע שהיא המדינה הראשונה שמכירה בנו" – כך אמר אמש (ראשון) לוואלה! חדשות ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת. הוא הוסיף ואמר כי נתניהו חושב שהוא יוכל לגרום לפלסטינים "לאכול את התפוח מהתחלה" והבהיר לו בפנייה ישירה: "מר נתניהו, לא נסכים לאכול את התפוח מהתחלה. זה הזמן להחלטות, לא למשא ומתן".

"אני בטוח שרוב הציבור בישראל רוצה בשלום", אמר עריקאת. "הוא הצביע לנתניהו כי הוא חשב שהוא האדם החזק שיעשה שלום אבל למרבה הצער, כשלנתניהו ניתנה האפשרות לבחור בין התנחלויות לשלום – הוא בחר בהתנחלויות. אני מכבד את הדמוקרטיה בישראל. נתניהו הוא ראש הממשלה הנבחר בישראל ואיתו אנחנו מדברים. אבל לצערי הוא בחר בהתנחלויות. אני מאד מאוכזב ממנו. כשעומדת בפניו הזדמנות היסטורית לכונן פיוס ושלום, הוא מוכיח שהוא לא מעדיף את השלום".

לדברי עריקאת, על נתניהו לומר בצורה ברורה את המספרים 1967, המייצגים את הגבולות שאליהן ישראל צריכה לסגת במסגרת הסכם: "אני רוצה לשמוע את נתניהו אומר: אחד, תשע, שש, שבע (עריקאת אמר את הספרות בעברית - נ.י). אולי תלמדו אותו לומר את זה. בשנייה שהוא יגיד את המספרים 1967 יהיה ניתן להגיע להסכם שלום. הציבור בישראל אינו בוגר דיו כדי להבין שהשלום משתלם יותר מהמלחמה".

נימר חמאד, יועצו המדיני של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר לוואלה! חדשות כי גם אבו מאזן מאוכזב מראש הממשלה: "לצערי, עד עכשיו לא קיבלנו מנתניהו שום דבר שגורם לנו לחשוב שהוא אדם שרוצה שלום. לפעמים הוא אומר לנו שהוא רוצה שלום אבל הוא טוען שהוא חושש שממשלתו תיפול. אם הקואליציה של נתניהו חשובה לו יותר משלום, דעת הקהל הישראלית צריכה לקחת זאת בחשבון. עד עכשיו, לא חשנו שהשלום יותר חשוב לו מאשר הכיסא שלו".

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, עקץ ברמיזה אף הוא את נתניהו. בתשובה לשאלה האם הוא מאמין לדבריו של נתניהו, ענה: "אל תשאל אותי שאלות קשות".

עדכון ראשון: 20:24, 19.12.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully