וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: "ספק אם חוק האברכים יעמוד במבחן משפטי"

19.12.2010 / 10:49

השר גדעון סער מתח ביקורת על הצעת חוק האברכים הצפויה לעבור בממשלה ואמר כי הוא "חושש שנשלם עליה מחיר ציבורי כבד". נתניהו הדף את הביקורת באופוזיציה: "קדימה נתנו יותר לחרדים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפורום שרי הליכוד להצעת "חוק האברכים", לפיה אברכים יקבלו קצבאות הבטחת הכנסה במשך חמש השנים הקרובות. "ההסדר עם האברכים לא מושלם, אבל זה המקסימום שניתן להשיג", אמר. ההצעה תובא להצבעה בישיבת הממשלה, וצפוי לה רוב. נתניהו אף הדף את הביקורת שהשמיעה האופוזיציה כנגד ההצעה: "קדימה לא עשו כלום בעבר בנושא הזה, הם נתנו לחרדים הרבה יותר. אני נחוש להעביר את ההצעה".

ההצעה נתקלה בביקורת נרחבת גם בליכוד, מפלגתו של ראש הממשלה. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד יצביעו שרי הליכוד. השר סילבן שלום אמר כי "צריך להעלות במקביל גם את תנאי הסטודנטים. לא יכול להיות שממשלה שתמכה בתוכנית וויסקונסין מבקשת לפטור אנשים מגיל 29". הוא קרא לנתניהו לקרוא לסדר את המפלגות החברות בקואליציה. "אני חושב שהמפלגות מרגישות שיש אווירת בחירות, ולכן כל מפלגה מקצינה את עמדותיה. הגיע הזמן להכניס אותן חזרה לתלם".

השרים לימור לבנת וגלעד ארדן אמרו כי לדעתם יש להביא את הנושא לחקיקה, אך לא אמרו אם יצביעו נגד בישיבת הממשלה. השר גדעון סער השמיע גם הוא ביקורת, ואמר כי "גם ההחלטה שתבוצע בעוד חמש שנים אינה חלה על כמעט 90% מהאברכים מעל גיל 29, מקבלי הבטחת הכנסה. בית המשפט עמד על כך שמטרת הבטחת ההכנסה היא צעד זמני למי שאינו יכול לעבוד, ואני בספק אם ההחלטה הנוכחית תעמוד במבחן משפטי. אני חושש שנשלם עליה מחיר ציבורי כבד".

מנגד, שר האוצר שטייניץ הביע תמיכה בהצעה ואמר כי "מצער לראות שכל נושא הנוגע לחרדים מעורר היסטריה ציבורית ותקשורתית. ההסדר מכיל מגמה של שיפור ביחס למצב הקיים. בממשלת קדימה הסכום ששולם היה גבוה יותר, 135 מיליון שקלים, ולא שמעתי אותם מזדעקים אז. אנחנו יוצרים תוכנית כך שמעתה והלאה מתן הקצבאות יהיה מוגבל לארבע-חמש שנים, וכך הם יצטרכו להתחיל לחשוב על עבודה. אני מחויב כשר האוצר להוביל להשתלבות המגזרים החרדי והערבי בכלכלה, ויש התחלה של מגמה שיותר ערבים וחרדים משתתפים בעבודה".

1,040 שקלים מדי חודש

לפי הצעת החוק, הקצבה לאברך תעמוד על 1,040 שקל - והסיוע יוגבל למשך חמש שנים. לאחר ארבע שנות זכאות - יופחת סכום הזכאות ל-75% מגודלו המקורי. כלומר קצבה חודשית תגיע לכ-800 שקל בחודש בלבד. בשנה החמישית האברך יוכל לעבוד.

ההצעה לא תחול על אברך שכיום הוא בן 29. אברך כזה יוכל להמשיך ולקבל את הקצבה ולא ייפגע. אולם אברך מתחת לגיל 29 יוכל לקבל, כאמור, את הקצבה מעתה למשך חמש שנים בלבד. בשלב זה מסתמן כי שרי ישראל ביתנו יצביעו בעד הצעת החוק, ואילו שרים במפלגת העבודה יתנגדו לה. בליכוד נשמעה גם כן ביקורת נגד ההצעה, אולם לא ברור אם שרי המפלגה יצביעו נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully