וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את הבקשה לעכב את מינוי המפכ"ל

גלעד גרוסמן

19.12.2010 / 11:40

בג"ץ דחה את בקשת התנועה לאיכות השלטון לעכב את מינוי המפכ"ל, בשל הפרשות שנקשרו בשמו של המועמד לתפקיד, ניצב יוחנן דנינו. לפיכך, זהות המפכ"ל החדש תיחשף כמתוכנן בצהריים

רגע לפני ההודעה על זהות מפכ"ל המשטרה הבא, דחה הבוקר (ראשון) בג"ץ את בקשת התנועה לאיכות השלטון להוציא צו ביניים שימנע מהשר לביטחון פנים לנקוב בשמו של המפכ"ל החדש. השופט אשר גרוניס כתב בהחלטתו כי "נותרו כשישה חודשים עד לסיום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי, ולכן לא קיימת דחיפות מיוחדת בעתירה, ובוודאי שאין מקום להוציא צו ביניים". בנוסף אמר גרוניס כי אם תתקבל בתקופה הקרובה החלטה בדבר זהותו של המפכ"ל הבא, יוותר די זמן לבחינת ההחלטה על ידי בית המשפט.

התנועה לאיכות השלטון וניצב משנה בדימוס סיימון פרי עתרו לבג"ץ, כדי שיורה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לנמק מדוע לא יבטל את החלטתו לפיה ניצב יוחנן דנינו כשיר לתפקיד המפכ"ל. בנוסף, העותרים ביקשו לעכב את ההחלטה בנוגע לזהות המפכ"ל הבא עד סיום הדיון בעתירה.

ביום חמישי הודיע היועץ וינשטיין כי אין מניעה משפטית למנות את דנינו לתפקיד המפכ"ל, וזאת לאחר שנבחנה מעורבותו בשתי פרשיות שעדיין נבדקות על ידי מבקר המדינה: פרשת רצח מקורות משטרתיים של ימ"ר מרכז בשנת 2006, תקופה בה שימש דנינו כראש אגף חקירות ומודיעין והיה אחראי על הפעלת המקורות, והתנהלות פסולה לכאורה של דנינו בקשר למעצרם של האחים אברג'יל. נצ"מ (בדימוס) פרי טוען שדנינו, בעת כהונתו כראש אגף החקירות, פעל משיקולי יוקרה אישיים ולא הביא כנדרש לחתימת הסכם עד מדינה עם חבר בארגונם של האחים אברג'יל עוד ב-2007, ובכך הוביל לאובדן חיי אדם.

"מחדל שיש לחקור"

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן, נידאל חיאק ואורי אפלבום, נטען כי החלטת היועץ התקבלה ללא תשתית ראייתית מספקת, ללא בחינת כל המסמכים והעובדות וללא מתן זכות טיעון לניצב משנה בדימוס פרי, שהגיש את התלונה למבקר בפרשת אברג'יל.

"אנו סבורים, כי לו דנינו לא היה מסכל את החתימה על הסכם עד המדינה עם המקור בחודשים מרץ-אפריל 2007, היה ניתן לפעול כנגד ראשי הארגון ובכך להציל את חייהם של עוד חפים מפשע שנרצחו כתוצאה מפעילות הארגון, כמו למשל הגב' מרגריטה לאוטין שנרצחה ביולי 2008 בחוף בת ים לעיני בעלה וילדיה, על ידי סוכנים של ארגון אברג'יל", נכתב בעתירה.

"מחדל בסדר גודל שכזה, אשר הכשיל את הסיכוי החד פעמי שנוצר להעמיד לדין את האחים אברג'יל בישראל על חלקם בפיגועים הפלילים, שבוצעו בישראל ובמסגרתם נרצחו מספר חפים מפשע, חייב להיבדק ולהיחקר באופן יסודי, מקצועי ושלם", טוענים העותרים. "יש לעשות זאת טרם מתקבלת החלטה האם ראוי או לא האיש שאחראי על המחדל להתמנות לתפקיד הבכיר ביותר במשטרת ישראל".

עדכון ראשון: 10:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully