וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שרי ישראל ביתנו יתמכו ב"חוק האברכים"

פנחס וולף

19.12.2010 / 7:01

שרי ישראל ביתנו נוטים לתמוך בהצעת החוק שתידון בממשלה למתן קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים בחמש השנים הבאות. לעומתם, שר החינוך סער ושרים מטעם מפלגת העבודה צפויים להתנגד להצעה

הממשלה צפויה לדון היום (ראשון) בהצעת "חוק האברכים", לפיה אברכים יקבלו קצבאות הבטחת הכנסה במשך חמש השנים הקרובות. מסתמן כי שרי ישראל ביתנו יצביעו בעד הצעת החוק, ואילו שרים במפלגת העבודה הודיעו כי בכוונתם להתנגד להצעה.

לפי הצעת החוק, הקצבה לאברך תעמוד על 1,040 שקל - והסיוע יוגבל למשך חמש שנים. לאחר ארבע שנות זכאות - יופחת סכום הזכאות ל-75% מגודלו המקורי. כלומר קצבה חודשית תגיע לכ-800 שקל בחודש בלבד. בשנה החמישית האברך יוכל לעבוד. ההצעה לא תחול על אברך שכיום הוא בן 29. אברך כזה יוכל להמשיך ולקבל את הקצבה ולא ייפגע. אולם אברך שמתחת לגיל 29 יוכל לקבל את הקצבה מעתה למשך חמש שנים בלבד.

שר התעשייה המסחר והתעסוקה בנימין בן-אליעזר (העבודה) הודיע כי יתנגד להצעת החוק. "אנו מציעים להתנות את קבלת הקצבה בחמש השנים הללו במחויבות של האברך להכשרה מקצועית או לניסיונות ברורים להשתלבות בתעסוקה", אמר בן אליעזר. "ההחלטה לא יוצרת מחויבות של האברך להתחיל בהכשרה מקצועית על מנת לשלבו במעגל התעסוקה בסיום התקופה. כשר האחראי על שוק התעסוקה אני מחויב להתנגד להצעה. המצב הקיים היום הוא רע לישראל ולשוק העבודה, אנחנו חייבים את לשלב את החרדים בעבודה – כאן ועכשיו, ולשם כך משרד התמ"ת מציע שלל מסלולים להכשרה מקצועית לחרדים, ולעידוד השתלבותם במעגל העבודה".

"פשרה פוליטית במקום החלטה אמיצה"

גם שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג (העבודה) השוהה בביקור מדיני בחו"ל, הודיע כי בכוונתו להשאיר פתק הצבעה נגד הצעת החוק. לדברי הרצוג, "זהו צעד חשוב בכיוון הנכון, אך בהצעה חסר באופן משמעותי תמריץ לשילובם של חרדים בשוק העבודה ויציאתם מהעוני". שר החינוך גדעון סער (הליכוד) והשר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן הודיעו אף הם שיתנגדו להצעה. מנגד, שרי מפלגת ישראל ביתנו צפויים להצביע בעד ההצעה.

השרים ידונו גם בתכנית להכפלת מספר החרדים שיתגייסו לשירות צבאי או אזרחי מגיל 22. מסתמן כי התכנית תאושר, אולם השר אבישי ברוורמן (העבודה) הודיע כי בכוונתו להצביע נגדה. "ההצעה לפטור חרדים מגיוס היא מס שפתיים והיא לא תביא לעלייה בגיוס או לשילוב חרדים בשוק העבודה", אמר ברוורמן. "לצערי, ראש הממשלה בחר בפשרה פוליטית על פני החלטה אמיצה שתביא בשורה לחרדים עצמם ותצמצם את אי השוויון בנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully