וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר: קצבאות האברכים יוגבלו ל-5 שנים

פנחס וולף

17.12.2010 / 10:16

רה"מ יביא ביום ראשון לאישור הממשלה תכנית לצמצום קצבאות האברכים והכפלת מלגות לסטודנטים נזקקים. "אסור להנציח את העוני"

חזית מול החרדים? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יביא ביום ראשון לאישור הממשלה תכנית לצמצום קצבאות האברכים והכפלת מלגות לסטודנטים נזקקים. על פי הצעת ראש הממשלה, שנות הקצבה לה זכאים האברכים תוגבל לחמש שנים במקום המצב היום, לפיו האברכים זכאים לקצבה למשך שנים ארוכות. בנוסף, לפי התכנית יוגבל מספר הזכאים ללימודי כולל למספר מצוצמם של "לומדים מתמידים". הקריטריון לזכאות – אברכים חדשים או עד גיל 29, נשואים עם שלושה ילדים, הכנסה משפחתית של עד 1,200 שקלים ואין ברשותם רכב – יישאר גם מעתה והלאה. חשוב לציין כי אברכים מעל גיל היעד ימשיכו לקבל את הקצבאות כפי שהיה נהוג עד כה, כלומר - ללא הגבלה.

במקביל לכך, תינתן תוספת של 50 מיליון שקלים לסטודנטים נזקקים במסגרת קרן סיוע. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "בכך יבוא לידי ביטוי גם אלמנט השוויון עליו הצביע בג"צ בפסיקתו מיוני 2010. מטרת ההמלצות, שגובשו על ידי הוועדה הבינמשרדית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, היא עידוד השתלבות המגזר החרדי בתעסוקה ובסיוע לאוכלוסיות לומדים שונות באופן מאוזן ושוויוני".

התמיכה לאברכי הכולל תוגבל ל- 127 מיליון שקלים בשנה, והיא תינתן בשני מסלולים: המסלול הראשון יהיה מתן קצבה למשך חמש שנים, כאשר בארבע השנים הראשונות הם יקבלו 1,040 שקלים לחודש. השנה החמישית תקרא "שנת השתלבות": האברכים יקבלו 75 אחוזי קצבה ויוכלו ללמוד חצי יום ולעבור חצי יום, כך שבסיום השנה תהיה להם עבודה מסודרת.

המסלול השני, בו יושקעו 20 מיליון שקלים בשנה מתוך סכום התמיכה לאברכי הכולל, יוקדש ל"לומדים מתמידים", שמקדישים את כל חייהם ללימוד תורה. על פי הערכות משרד ראש הממשלה מדובר בכ- 2,000 איש בלבד היום. על פי הנתונים, נכון להיום 11 אלף אברכים מתוך 70 אלף מקבלים את קצבת הסיוע.

"מקווים לביטול הגזירה"

לדברי ראש הממשלה, "מטרת ההסדר החדש היא לאזן בין שני עקרונות מרכזיים: העיקרון הראשון הוא רגישות אנושית. מדובר באוכלוסייה ענייה מאוד, באלפי משפחות עם ילדים קטנים, ואי אפשר לפגוע בבת אחת ברמת ההכנסה שלהם. אבל מנגד – העיקרון השני, עליו אני עומד בכל תוקף - הוא שאסור להנציח את העוני. אסור לנו לעודד את המשך המצב הקיים. ההסדר החדש יתמרץ את אוכלוסיית האברכים לצאת לעבודה ולשפר את מצבה הכלכלי וגם יגלה רגישות כלפי אלפי משפחות עניות, ויפתור את הבעיה בהדרגה".

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס התייחס לתוכנית לקצץ בקצבאות האברכים. "אני מקווה שבעוד חמש שנים תהיה בישראל ממשלה אחרת שתשכיל לבטל את הגזירה", מסר מוזס, "ממשלה אנושית יותר שתבין מה הם מצוקה ועניות ותאפשר המשך קיום עולם התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully