וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס נוקמת: עבר חוק הגיור? קבלו את חוק הדיור

16.12.2010 / 0:10

לאחר שהכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוק הגיור, הנחה יו"ר ש"ס את חברי מפלגתו ליזום הצעות חוק שיביכו את הקואליציה, כנקמה. ההצעה הראשונה: חוק מענק כספי לרוכשי דירה ראשונה

מספר שעות לאחר העברת הצעת חוק הגיור הצבאי בקריאה טרומית בניגוד לעמדת ש"ס ויהדות התורה, הנקמה של ש"ס כבר בדרך: יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הנחה את חברי הכנסת של מפלגתו ליזום ולהגיש הצעות חוק שיביכו את הקואליציה. על פי הנחייתו, הצעות החוק יעלו להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת גם אם הקואליציה תתנגד להן.

הצעת החוק הראשונה שתובא להצבעה בניגוד לעמדת הממשלה היא מתן מענק כספי לרוכשי דירה ראשונה. הצעת החוק הזו, של ח"כ יצחק וקנין, תובא ככל הנראה להצבעה כבר בשבוע הבא.
על פי הצעת החוק, המדינה תסבסד החזרי משכנתא בסכום של 800 שקלים לרוכשי דירה ראשונה באזור עדיפות א'. רוכש דירה ראשונה באזור עדיפות ב' יזכה להחזר משכנתא בסך של 475 שקלים. כזכור, גם בעבר הודיע השר ישי כי בלי פתרון בנושא הדיור, ש"ס לא תתמוך בתקציב המדינה.

בש"ס בונים על כך שחברי הכנסת של קדימה יתמכו בהצעות החוק שלה כדי לסייע בהבכת הממשלה. "הקואליציה תגלה בקרוב שחקיקה, ואפילו רק חקיקה טרומית, היא חרב פיפיות", אמרו הערב בש"ס בשיחה עם וואלה! חדשות.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין מסר בתגובה, כי "כל הניסיון לאתגר את הקואליציה הוא חרב פיפיות. אם ש"ס מעוניינת, ואני מאמין שהיא מעוניינת בתפקוד משותף שלנו, לא כדאי לעשות את זה. התנהלות כזאת יכולה להביא לבחירות מצד אחד, ומצד שני היא תשחרר גם מרכיבים אחרים בקואליציה להעלות נושאים שלא יהיו נוחים למפלגות החרדיות. אנחנו מנסים לשמור על האינטרסים של כל השותפים, אבל מי שלא יהיה מעוניין שמסגרת משותפת תעבוד ויביא לשבירת כל הכלים, לא נוכל להבטיח שנצליח לשמור גם על האינטרסים שלו". אלקין הביע תקווה כי הוא יצליח להגיע להבנות עם ש"ס בנוגע לחוק הדיור שיעלה כאמור להצבעה בשבוע הבא.

(עדכון ראשון: 15/12/2010, 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully