וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: "חשפנו ופירקנו מערכת ריגול של צה"ל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.12.2010 / 18:21

הצבא הלבנוני הודיע כי איתר ופירק מערכות ריגול ישראליות שהוסתרו בשטחים לא נגישים של אזור הרכסים. הגילוי התאפשר בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מהחיזבאללה

צבא לבנון מפרק מערכות ריגול והאזנה ישראלים באזור הרכסים סנין ובבארוכ, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מחיזבאללה. כך הודיעה הערב (רביעי) מפקדת צבא לבנון. על פי ההודעה, מערכת ההאזנה שהייתה מותקנת באזור סנין כללה מכשירי תצפית ושיגור מסרים. כמו כן טענו כי המכשירים אפשרו לישראל לקבוע יעדים להתקפות בתוך לבנון. הר סנין הוא ההר השני בגובהו בלבנון, הוא נישא לגובה של 2,700 מטר מעל פני הים. כפר בארוק נמצא במקום גבוה אף הוא, בהרי השוף.

בהודעת צבא לבנון נמסר עוד כי מערכת הריגול וההאזנה שנחשפה בהר סנין מכסה רדיוס של 20 קמ"ר, דהיינו את כל האזור ההרים המזרחיים בגבול לבנון-סוריה. מפקדת צבא לבנון קראה לציבור בלבנון לגלות עירנות ולהודיע על כך חפץ חשוד שהם מוצאים. "יש להביאו מיידית למטה הצבאי הקרוב ביותר. בשום אופן לא לשחק בו מחשש שיתפוצץ", נמסר.

כלי התקשורת בלבנון דיווחו עוד כי מערכות ההאזנה הישראליות "הותקנו בתוך סלעים חלולים במעלה הרכסים, שהגישה אליהם קשה ביותר. מכוניות אינן יכולות להגיע לשם וגם ברגל הגישה למקום קשה ". בנוסף נמסר כי המערכות מופעלות על ידי סוללות ו"מתקדמות מאד".

בתוך כך, הלילה צפוי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לשאת נאום ולהתייחס לטענות הארגון על הצבת מערכות ההאזנה ברחבי לבנון. בנוסף, יתייחס נסראללה להחלטה הצפויה של בית הדין הבינלאומי להאשים גורמים בחיזבאללה במעורבות בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. גורמים המקורבים להנהגת חיזבאללה מסרו כי נסראללה "יביע עמדה נחרצת בכל הנוגע למסקנות הצפויות של בית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully