וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "על רה"מ להתערב בשביתת הפרקליטים"

המשבר שעדיין לא הגיע לפתרונו הניע את השר לביטחון הפנים לקרוא לנתניהו להביא לסיומו. "גם בטווח הרחוק תיתן השביתה את אותותיה. אני דורש לסיים את הסאגה שגורמת נזק עצום"

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', התייחס הבוקר (רביעי) לשביתת הפרקליטים שנכנסה לשבוע הרביעי. בהודעה שפרסם אמר השר כי "שביתת פרקליטי המדינה, הנמשכת מזה כחודש, גורמת נזק רב ביותר לציבור ולמערכת אכיפת החוק. בטווח המיידי שביתה זו מביאה לשחרורם של עבריינים מסוכנים, ביטול כתבי אישום, זיכוי נאשמים ומורידה לטמיון חקירות משטרה שהושקעו בהן מאמצים רבים. אני משוכנע שגם בטווח הרחוק תיתן השביתה את אותותיה שכן מערכת המשפט העמוסה ממילא תצטרך לקיים דיונים חוזרים במאות תיקים שנדחו ותיצור עומס בלתי נסבל על המערכת".

עוד אמר השר אהרונוביץ' כי "מבלי להיכנס לגוף המחלוקת הקיימת בין האוצר לבין ארגון הפרקליטים, ברור כי נוכח תוצאות השביתה על כל הצדדים לשבת באופן מיידי סביב שולחן המשא ומתן עד אשר יימצא פתרון מקובל אשר ניתן ואפשר להגיע אליו במהירות. פניתי בעבר ובכוונתי לפנות שוב אל כל הגורמים הנוגעים בדבר על מנת לקדם את סיומה המהיר של השביתה. אסור לנו לבטל ולמעשה 'לזרוק לפח' עבודה סזיפית, קשה ומורכבת של מיטב חוקרי ישראל, בהינף יד ובגלל עיצומים תקציביים וביורוקרטיים".

אהרונוביץ' הדגיש כי אין מנוס מהתערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצורך פתרון המשבר. לדבריו, "לאחר שאתמול לא הגיעו לפתרון המשבר ולאחר מספר שיחות עם הגורמים הרלוונטיים אני פונה באופן ישיר לרה"מ, שר המשפטים ונציגי הפרקליטים ודורש לסיים את הסאגה הזו אש גורמת נזק עצום למערכת האכיפה בישראל. זכות המחאה והדרישות של כל הצדדים לא יכולים לבוא על חשבון הזכות לצדק ולביטחון אישי".

אמש התייחסה גם נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש גם לשביתת הפרקליטים, ואמרה כי הייעול במערכת המשפט בשנתיים האחרונות עשוי לרדת לטמיון אם תימשך השביתה. "המצב הוא קשה, אנו צפויים במשך תקופה ניכרת בעתיד להתמודד עם השלכות השביתה", אמרה. "חשוב לזכור כי על כפות המאזניים מוטל יותר מאשר שכר הפרקליטים. יש לנו אינטרס ציבורי משותף בחיזוק השירות הציבורי בישראל ובהבטחה כי השירות הציבורי יהווה מוקד משיכה לעורכי דין טובים, שתחושת שליחות ציבורית מנחה את פועלם המקצועי. אני מקווה, לטובת המערכת כולה, שיימצא במהרה פתרון שיביא לסיום השביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully