וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את "חוק בשארה" בקריאה ראשונה

פנחס וולף

13.12.2010 / 21:29

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את החוק, לפיו יופסקו העברת שכר או תשלומים לח"כ מכהן או לאחר פרישה אם הוא לא מתייצב לחקירה או למשפט בגין חשד לביצוע עבירה חמורה

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את "חוק בשארה" בקריאה ראשונה ברוב של 23 תומכים ותשעה מתנגדים. על פי הצעת החוק, אותה יזמו חברי הכנסת ישראל חסון (קדימה) ויריב לוין (ליכוד), יופסקו העברת שכר או תשלומים לח"כ מכהן או לאחר פרישה אם הוא לא מתייצב לחקירה או למשפט בגין חשד לביצוע עבירה חמורה.

נכון להיום, מתקיים מצב לפיו חבר כנסת מכהן או לשעבר, אשר נדרשים לחקירה או שהוגש נגדם כתב אישום בגין עבירות מעין אלה, אף שבוצעו במהלך כהונתם, ואינם מתייצבים לחקירה או למשפט, יכולים ברוב המקרים להמשיך וליהנות מתשלומי שכר ותשלומים אחרים מהכנסת. כך למשל, נהנה ח"כ לשעבר עזמי בשארה מיותר מחצי מיליון שקלים ששולמו לו על ידי הכנסת.

יוםז הצעת החוק, ח"כ ישראל חסון (קדימה), הסביר במליאה כי "מבחינתי, העלאת הצעת חוק זו היא אחד הרגעים היותר עצובים שלי כאזרח במדינה. נבחר ציבור שהוא מחוקק ומציב נורמות ציבוריות נחשד בביצוע עבירה שדינה בין 5 ל-10 שנות מאסר ומחליט שלא להעמיד עצמו לרשות רשויות אכיפת החוק ולחקירה...ועולם כמנהגו נוהג. הוא ממשיך לקבל תגמולים מהכנסת. זה מצב מטורף, אבסורדי ולא מתקבל על הדעת. באיזו זכות מוסרית אנו עומדים מול הציבור אם כך אנו נוהגים ומועלים באמון של אנשים שבחרו בנו? אני לא מתלבט אלא מתבייש שלא העליתי את ההצעה מוקדם יותר - כבר לפני 3 שנים".

לאחר ההצבעה הוסיף חסון כי "חשנו שצריך למצוא פיתרון לסיטואציה שנוצרה. עזמי בשארה עשה שימוש ציני בחוק וזלזל ברשויות החוק של מדינת ישראל, בניגוד למה שמצופה ונדרש מכל מחוקק. ח"כ שלא נוהג כך - צריך לשלול ממנו כל גמלה או תשלום מהכנסת. לא ייתכן שח"כ ישים ללעג את רשויות החוק ויהנה מהחוק היבש. אני לא מכיר שום מדינה שנמצאת בעימות ומשלמת לסוכן שמשרת את האויב מעל ל- 500 אלף שקלים במצטבר. חוק זה נועד לתקן את העיוות שהגענו אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully