וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-150 פליטים סודנים גורשו מישראל מרצונם

במבצע משותף של משרדי הפנים והחוץ יצא הלילה מתחומי ישראל מטוס כשעל סיפונו קרוב ל-150 פליטי עבודה. המטרה: גירוש הפליטים לסודן בהסכמתם, ומימון קליטתם במדינה

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מטוס שעל סיפונו קרוב ל-150 פליטי עבודה מסודן יצא הלילה (שלישי) מתחומי ישראל לעבר מדינה שלישית, ומשם לסודן, בחלק ממבצע משותף של משרד החוץ ומשרד הפנים. במשרד הפנים אומרים כי כל מהגרי העבודה הביעו את הסכמתם לטוס בחזרה לארץ מוצאם, וכי איש מהם אינו מוגדר כפליט, אחרת לא ניתן היה להחזירם.

עוד צוין כי הפליטים יקבלו מהמדינה סכום כסף קטן על מנת שיוכלו לבנות בסיס בארץ מוצאם. הטיסה תעבור דרך מדינה שלישית, ומשם תמשיך לסודן. יציאת הפליטים לארצות מוצאם מתבצעת במסגרת הנוהל החדש של משרד הפנים ורשות האוכלוסין, המעודדת עזיבה מרצון של מסתננים.

לפני שלושה שבועות אמר שר הפנים אלי ישי (ש"ס) בדיון של ועדת הכנסת המיוחדת לבעיית העובדים הזרים כי המסתננים המגיעים לישראל מגבול מצרים מהווים "סכנה דמוגרפית קיומית, משום שהם עלולים להביא לאבדן הרוב היהודי".

ישי תקף את מתנגדיו, ואמר כי "קשה להבין מה קורה בשכונות אליהם מגיעים המסתננים. בדרום תל אביב אנשים מפחדים לצאת מהבית. לכן, אני מבקש לא להתייפייף. מי שחושב שאני קיצוני ויש לי קרניים, אשלח לו סודנים לשכונה, ואז נראה מה הוא אומר. כולם רוצים להגיד שהם נחמדים לעמת אלי ישי הקיצוני, אבל עוד 15 שנה הם יבינו שאיבדנו עצמנו לדעת בגלל זה".

(עדכון ראשון: 13.10.2010, 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully