וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה תיחלש מחר, התחממות לקראת הסופ"ש

אורי ערן

12.12.2010 / 18:13

החזאי אורי בץ אומר כי הלילה תימשך הסופה, וייתכן אפילו מעט שלג בי-ם. מחר ייחלשו הרוחות והגשם יתמעט, ואילו לקראת סוף השבוע תהיה התחממות משמעותית

הסופה המשתוללת מאז יום שישי צפויה להימשך עד יום שלישי, אבל כבר מחר בבוקר הרוחות והגשם ייחלשו, כך חוזים הערב (ראשון) בשירות המטאורולוגי. לדברי החזאי אורי בץ, "הלילה עדיין יהיה גשום וסוער, עם רוחות חזקות. שלג צפוי בהרים, וייתכן גם בפסגות הגבוהות בהרי המרכז. לגבי ירושלים, השלג בסימן שאלה. אם יגיעו ענני גשם לירושלים בשעות הקרובות ייתכנו שם גם 'פצפוצי שלג'. כמו כן, הרוח תמשיך לגרום לסופות חול".

עוד אמר בץ כי "מחר הכל ייחלש. הרוח תגיע לסדר גודל של 20-40 קמ"ש והגשם ייחלש. עם זאת, חשוב להדגיש כי בגלל כמות הגשמים הרבה, שיטפונות יכולים להיות גם מחר. כך למשל, השיטפונות בנהריה הם לא מהגשם של היום, היום בסך הכל ירדו שם 65 מ"מ". "עלייה קלה בטמפרטורות תורגש כבר מחר, אבל עדיין יהיה קר", הוסיף.

נזקי הסערה בתל אביב, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
"מחר הכל ייחלש"/נמרוד סונדרס

בשלישי צפויה עלייה בטמפרטורות, אבל בבוקר אולי יהיה עוד גשם קל בצפון. ברביעי, חמישי, ושישי כבר תהיה עלייה משמעותית בטמפרטורות ורידה בלחות, ואנחנו נכנסים שוב לשלושה ימים חמימים ויבשים. מערכת נוספת תהיה בשבת אבל לא רבת גשמים כמו זו".

קריסת קיר במזח בקיסריה, הסופה הראשונה של החורף, דצמבר 2010. שלומי גבאי
"היד עוד נטויה"/שלומי גבאי

מבחינת כמויות המשקעים, אומר בץ, "מאז תחילת המערכת בשישי בערב, הגליל מוביל בגדול, עם 130-150 מ"מ גשם. בכרמל 120 מ"מ, בעכו 101, במפרץ חיפה 95, בנהריה 67, ואילו בצמח 55. ככל שמדרימים הכמויות פוחתות: בתל אביב היו 12 מ"מ, ובירושלים- 1-2 מ"מ גשם בלבד". עם זאת מוסיף בץ: "עוד היד נטויה. הלילה בהחלט ייתכן גשם בכמות מכובדת בבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully