וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראאד סלאח שוחרר מהכלא: "נסלק הכיבוש מי-ם"

ניר יהב

12.12.2010 / 13:04

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית שוחרר מכלא רמלה, לאחר שריצה חמישה חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר בירושלים לפני כשנתיים. עם שחרורו הוא הצהיר: נמשיך לדבוק בכל רגב מרגבי י-ם

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

השייח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שוחרר הבוקר (ראשון) מכלא רמלה. זאת לאחר שריצה חמישה חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר בירושלים לפני כשנתיים. עשרות בני אדם קיבלו את פניו מחוץ לכלא, ביניהם סגנו של סלאח - שייח' כמאל חטיב, ראש עיריית אום אל-פחם השייח' חאלד חמדאן ויו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל מוחמד זידאן.

עם שחרורו הודה סלאח לאנשים שהגיעו לקבל את פניו מחוץ לכלא והצהיר: "אני רואה בקבלת הפנים הזו אישור לניצחוננו התמידי בעניין ירושלים ומסגד אל-אקצא הכבושים. ברצוננו להדגיש שהחגיגה היום היא רק חגיגה אחת בדרך לחגיגה הגדולה שהיא סילוק הכיבוש הישראלי מירושלים וממסגד אל-אקצא". הוא קרא לאומה האיסלמית והערבית ואמר כי יש להפסיק "להזדהות עם ירושלים ואל-אקצא ולעבור לניצחון. איננו חוששים מהכלא למען ירושלים ואל-אקצא. נמשיך לדבוק בכל רגב מרגביה של ירושלים ובכל אבן מאבניה".

"אין ספק ששחרור מהכלא של מנהיג בסדר גודל של שייח' סלאח הוא שמחה לפלסטינים תושבי ה'פנים' (ישראל – נ.י) בכלל, ולבני התנועה האיסלמית בפרט", אמר דובר הפלג הצפוני, עו"ד זאהי נוג'ידאת, עוד לפני שחרורו של סלאח. סגנו של סלאח, השייח'חטיב, אמר כי תקופת שהותו של סלאח בכלא היוותה עבורו "תקופת התיחדות עם אללה".

חטיב הוסיף ואמר כי הכנסת סלאח לכלא נעשתה מטעמים פוליטים "ואין לה שום קשר לצדק. מטרת הכנסתו לכלא הייתה ללחוץ עליו להתקפל ולמנוע ממנו להמשיך במאבקו למען ירושלים ומסגד אל-אקצא". רעייתו של סלאח, אום עומאר, סיפרה כי השמחה על שחרורו מהולה בעצב "משום שכל כך הרבה אסירים עדיין נמצאים בכלא". היא סיפרה כי תקופת היעדרותו מהבית הייתה קשה, "בעיקר בחודש רמדאן וביתר החגים".

"קריאת תיגר על הרשות החוקית"

בית המשפט המחוזי קיצר בחודש יולי את עונש המאסר שנגזר על השייח' סלאח, וקבע כי ירצה חמישה חודשי מאסר במקום תשעת החודשים שנגזרו עליו קודם לכן בבית המשפט השלום. סלאח הורשע בנובמבר האחרון בתקיפת שוטר לפני כשנתיים סמוך לשער האשפות בירושלים.

השופטים קבעו כי מעשיו חמורים וכי היתה בהם קריאת תיגר על הרשות החוקית ועל סמכותם של השוטרים. הם הוסיפו כי סלאח היה מודע לפוטנציאל ההתלקחות של מעשיו ואין קשר בינם לבין חופש הביטוי. עם זאת, קבעו כי העונש של תשעה חודשים אותו דרשה הפרקליטות הוא יוצא דופן בחומרתו ולכן הקלו עימו.

עדכון ראשון: 11:38.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully