וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר מי-ם לקה בשפעת החזירים ואושפז במצב קשה

אריאל נוי

9.12.2010 / 21:41

גבר בן 30 ממזרח ירושלים אושפז הערב במצב קשה לאחר שאובחן כלוקה בשפעת החזירים. הוא הושם בבידוד ומקבל כעת טיפול נגד המחלה. בשנה שעברה נדבקו במחלה עשרות ישראלים

גבר בן 30 ממזרח ירושלים אושפז הערב (חמישי) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב קשה, לאחר שאובחן כחולה בשפעת החזירים. האיש הושם בבידוד והוא מקבל טיפול נגד המחלה.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו צופים שתהיה התפשטות של המחלה, אך לא בהיקפים גדולים כמו בשנה שעברה. מי שהתחסן נגד שפעת לא צריך להיות מודאג. בכל זאת אנו רואים את המקרה כדי נדיר, אבל אני מדגיש, שאנו צופים כי תהיה התפשטות של המחלה, אך בהיקפים קטנים יותר".

עד כה, נדבקו בנגיף עשרות ישראלים ואלפים ברחבי העולם. במרץ 2009 התפרצה מגפת שפעת החזירים בצפון אמריקה, ומשם התפשטה ברחבי תבל. הנגיף התגלה לראשונה בארה"ב כחודש לאחר מכן, ואחר כך דווח לראשונה על הדבקות במקסיקו סיטי. תוך זמן קצר החלו דיווחים רבים נוספים בכל רחבי העולם.

בישראל, יותר מ- 400 מיליון שקלים הושקעו בשנה החולפת בחיסונים נגד המחלה וחמישה מיליון חיסונים נותרו על המדף. לדברי משרד הבריאות, "בפועל נעשה שימוש בכ-700 אלף חיסונים. כלומר, 9% מהאוכלוסייה התחסנו. שיעור דומה לשיעור ההתחסנות באירופה".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, הסביר לוואלה! חדשות, כי "חלק מהחיסונים בתוקף עד סוף השנה הנוכחית וחלקם בתוקף עד סוף השנה הבאה". לדברי פרופסור גרוטו זו הייתה החלטה סבירה: "זה כמו ביטוח. זה היה שילוב של המלצות ומודלים שעשו באותו זמן פחות או יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully