וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "המו"מ המדיני תקוע בגלל ויקיליקס"

פנחס וולף

7.12.2010 / 14:31

ועדת החוץ והביטחון בכנסת אירחה היום את שר הביטחון שהסביר כי השיחות עם ארה"ב על חידוש ההקפאה תקועות בגלל שוושינגטון עסוקה במסמכי ויקיליקס ובמצב בקוריאה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

שר הביטחון אהוד ברק הופיע היום (שלישי) בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת והתייחס למשא ומתן המדיני עם הפלסטיני, התקוע לדבריו בשל העיסוק האמריקאי במסמכי "ויקליקס". הוא הסביר כי "היעדר התהליך המדיני ומבוי סתום במשא ומתן יביאו לבידודה של מדינת ישראל. אסור לזלזל באפשרות זו".

ברק אמר כי המגעים עם ארצות הברית על המשך הקפאת הבנייה הופסקו בשלב זה מכיוון שבוושינגטון עסוקים במסמכי ויקיליקס וכן בשל מעורבותה בעימות בין צפון ודרום קוריאה. לדבריו, "לא הגענו בשלב זה להבנות עם ארצות הברית כיצד ליישב את ההקפאה".

שר הביטחון אמנם הדגיש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הצליח להגיע להבנות טובות יותר עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון, אך הבהיר כי "ההבנות שראש הממשלה הגיע אליהן עם קלינטון היו הסכם ג'נטלמני לא סגור. ארצות הברית צריכה להשיג עכשיו אישורים לכך בקונגרס". ברק התייחס גם לתהליך הדה-לגיטימציה של ישראל והזהיר כי "אם לא תחול התקדמות במשא ומתן, תהליך הדה-לגיטימציה רק יגבר.

בנוגע לשסע הפנים-פלסטיני, העריך שר הביטחון כי קיימת אפשרות לגישור בין הממשלה הפלסטינית ברמאללה לתנועת חמאס השולטת בעזה. לדבריו, זה יתממש רק כשלפלסטינים יהיה אינטרס ברור לגשר על הפער. "ממשלת ישראל חייבת לקחת את היוזמה, אסור להיות פסיביים", אמר, "המשא ומתן לא יתקדם ללא רצון של הפלסטינים או מעורבות ארצות הברית, אבל נדרשת גם נחישות מצדנו. יהיה צורך להתגבר על המחלוקות הפנימיות בתוך הממשלה ובכנסת".

שר הביטחון התייחס גם למכשול שמוקם בגבולה הדרומי של ישראל ולדבריו, לא מדובר בפיתרון שיוכל לעצור את כניסת המסתננים לישראל. "צריך לפעול מול המעסיקים, לבחון מנגנונים להחזרת המסתננים לארצות המוצא", אמר ברק, "הפעילות של המבריחים הולכת ומשתכללת. הם לומדים את שיטות הפעולה של צה"ל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully