וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי ביקר בכרמל: "אין צורך בוועדת חקירה"

קובי מנדל ויהושע בריינר

4.12.2010 / 14:54

סגן שר הביטחון, האחראי על היערכות העורף, ביקר בחפ"ק המשטרה בכרמל וציין כי "ישנם כאלה שדואגים לעצמם כבר מעכשיו לקראת ועדה אפשרית". הרמטכ"ל סייר בשטח: "היום כולנו כבאים"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון)

"אין צורך בוועדת חקירה, מכיוון שאנו יודעים היטב היכן הכשלים", כך אמר היום (שבת) סגן שר הביטחון מתן וילנאי, האחראי על היערכות העורף, בעת סיור בחפ"ק המשטרה וכיבוי האש באוניברסיטה בחיפה. לדברי וילנאי, כבר טרם השריפה בכרמל הוא דרש להעביר את מערך כיבוי האש לידי המשרד לביטחון פנים, ולדבריו זהו צעד הכרחי שיש לעשותו מיד עם כיבוי האש.

"להערכתי בתוך שלושה ימים נוכל להשתלט על האש. לצערנו, מערך כיבוי האש במדינה הוא החלש ביותר בין גופי ההצלה, אך למזלנו האנשים המשרתים בו הם אנשים מצויינים. מדובר במערך מיושן מאין כמותו. התרבות הזאת, שבה על כל אירוע דורשים להקים ועדת חקירה היא תרבות קלוקלת, ואנו כבר רואים שישנם כאלה שדואגים לעצמם כבר מעכשיו לקראת ועדה אפשרית. ראשית יש להגיע לסיום האירוע ללא נפגעים, ולאחר מכן להפיק את הלקחים הדרושים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשכנזי בביקורו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הרמטכ"ל גבי אשכנזי סייר באתר השריפה בכרמל ואף טס מעל ההר החרוך. אשכנזי אמר במקום כי כעת צה"ל מתרכז מאמצי הכיבוי וכוחות ההצלה צוברים כלי טיס נוספים שיסייעו במאבק. "אנחנו זורקים מאות טונות של מים וחומרי כיבוי, משתתפות במאמצים תשע מדינות, כולנו כבאים", אמר הרמטכ"ל. "נמשיך במאמצים לדכא את האש, אני מקווה שהיום נצליח לדכא את האש במרבית המוקדים, יש עוד הרבה עבודה".

בתוך כך, בהערכת מצב שהתקיימה מוקדם יותר במחוז הצפוני של המשטרה בראשות המפכ"ל דודי כהן וסגל הפיקוד הבכיר דיווח צוות החקירה המשותף כי הדליקה הראשונה בכרמל נגרמה לכאורה כתוצאה מרשלנות ולא מהצתה. לוואלה! חדשות נודע כי צוות חקירה מיוחד של המשטרה, שחקר את נסיבות הדליקה, גילה מממצאים לפיהם מקור השריפה הוא בערימת אשפה שכללה צמיגים, מזרן וגזם שהובערה בוואדי סמוך לעוספיה. זהות מדליק השריפה אינו ידוע. הבוקר שוחררו שני תושבי דלית אל-כרמל שנעצרו אתמול בחשד לניסיון הצתה, לאחר שהתברר שהם אינם קשורים להצתת השריפה הגדולה.

צילום השריפה ביערות הכרמל מלווין של נאס"א, דצמבר 2010. AP
"התכלית האסטרטגית של הפעולה היא הצלת חיי אדם". תמונות לווין של השריפה/AP

רשף בועז רקיע, קצין מבצעים בשירותי הכיבוי וההצלה, סיפר בתדרוך כי "מתחילת הלחימה באש, מערך הכבאות עובד בגיוס כללי ארצי. כל 1,500 הכבאים בישראל מגויסים לטובת המאמץ, 500 מהם נמצאים באופן קבוע בשטח בסיוע כל גורמי החירום ובסיוע בינלאומי נרחב. עם רדת החשכה ימשיך המאמץ הקרקעי. אנחנו מבקשים להישמע להוראות שירותי הכבאות וההצלה ולמשטרת ישראל בעיקר בכל הנוגע למקומות אותם אנחנו מפנים. נתקלנו לא אחת במקומות שחשבנו שפינינו, אבל חוסר משמעת של אזרחים הוביל לכך שכבאים נאלצו להיכנס תוך סיכון עצמי גדול ולחלצם. אנחנו לא עייפים ואנחנו נמשיך במאמץ".

בהערכת המצב סיכם המפכ"ל כי "התכלית האסטרטגית של הפעולה היא הצלת חיי אדם", והבהיר כי המאמץ העיקרי מרוכז ביישובים המהווים את מוקדי האש. המפכ"ל פנה לאישי ציבור ולאזרחים וקרא להם שלא להגיע לאזור, בשאיפה שרק כוחות מקצועיים ישהו במקום.

(עדכון ראשון - 10:22)

מטוס ריסוס רוסי שהגיע כדי לעזור לכבות את השריפה, יום שבת. יהושע בריינר
מטוס הענק הרוסי/יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully