וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה מפצעיה מפקדת משטרת חיפה

קובי מנדל ויהושע בריינר

6.12.2010 / 9:56

נצ"מ אהובה תומר, שנקלעה עם רכבה למלכודת אש בשריפה בכרמל, הלכה לעולמה בבית החולים רמב"ם בחיפה. דקות לפני שנפגעה דיווחה בקשר: "בואו מהר, אנחנו לכודים"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, שי מכלוף, רמי שינאווי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אהובה תומר בחיפה, נובמבר 2010. שלומי גבאי
מספר ההרוגים בשריפה בכרמל עלה ל-42. אהובה תומר/שלומי גבאי

ניצב משנה אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה, מתה היום (שני) מפצעיה בבית החולים רמב"ם בחיפה. תומר, תושבת מנות בת 53 במותה, נפצעה באורח אנוש ביום חמישי האחרון בשריפה בכרמל, כאשר נקלעה עם רכבה למלכודת אש, מאחורי האוטובוס שהתהפך ועלה באש. עם מותה הועלתה תומר לדרגת תנ"צ. רגעים ספורים בטרם נפצעה, יצרה תומר קשר עם רשת הקשר המשטרתית בקריאת מצוקה: "בואו מהר, אנחנו לכודים, אנחנו נשרפים".

בהודעה משותפת למשטרת ישראל ומשפחתה של אהובה תומר בבי"ח רמב"ם נאמר: "בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של תנ"צ אהובה תומר. המשטרה מודה לכל עם ישראל על התמיכה, האהבה והדאגה העצומה שגילו כלפי אהובה. המשפחה מבקשת להודות ולחזק את משטרת ישראל כולה, את מפכ"ל המשטרה, וכל שוטר ושוטרת שעמדו לצידנו בשעה קשה זו".

בן זוגה של אהובה, דני רוזן, אמר כי הוא חי עמה קרוב ל-20 שנה, אך לדבריו, "האהבה הראשונה שלה הייתה משטרת ישראל. אני חושב שכל מי שהיה איתה באיזשהו קשר ידע עד כמה חשובה לה העבודה הזאת ודווקא בגלל שהעבודה היתה חשובה לה היא ביצעה אותה כפי שביצעה אותה ורצה ראשונה לתוך האש. איבדנו אישה גדולה".

תומר הועברה מבית החולים כרמל להמשך טיפול במחלקת הכוויות בבית החולים רמב"ם, ומאז נאבקו הרופאים על חייה.

תומר, שנולדה בברית המועצות ועלתה לארץ בהיותה תינוקת, היתה קצינת משטרה מצטיינת והאישה הראשונה שמונתה לתפקיד מפקדת תחנת משטרה גדולה, תחנת חיפה. לפני כשש שנים זוכתה תומר בבית המשפט המחוזי, לאחר שהמחלקה לחקירות שוטרים הגישה נגדה כתב אישום בחשד שסייעה לבן זוגה לקבל מידע מהמשטרה על מתחרהו העסקי. השופט רון שפירא זיכה את תומר ובן זוגה מכל אשמה ואף מתח ביקורת על מח"ש, "שחוקריה הסתנוורו מהזדמנות לחקור תלונה נגד קצינה בכירה, וזאת מבלי לבדוק את העובדות או את הראיות נגדה", לדבריו. בעיניי קצינים רבים במשטרה תומר הייתה לאישה הראשונה שסומנה למפכ"לות .

עם מותה של תומר עולה מניין ההרוגים בשריפה בכרמל ל-42.


* בהכנת הכתבה השתתפה איילה חננאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שהסיע את צוערי השב"ס ורכבה של תומר מאחוריו, רגע לפני שנלכדו בלהבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully