וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיאני עתר לבג"ץ: "סיימו החקירה בענייני"

גלעד גרוסמן

2.12.2010 / 13:56

ראש עיריית בת ים החשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים וגניבה בידי עובד ציבור, עתר לבג"ץ בדרישה לסיים את חקירת המשטרה בעניינו. "התנהלות המשטרה גורמת לי נזק רב"

ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, החשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, וגניבה בידי עובד ציבור, עתר היום (חמישי) לבג"ץ בדרישה שהמשטרה תסיים את החקירה בעניינו ותעביר את החומרים לידי הפרקליטות. לחיאני נעצר לפני כשנה בידי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, בעקבות חקירה סמויה ממושכת, ממנה עלה חשד כי השתמש בכספי העירייה לצרכיו הפרטיים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד קנת מן, נטען כי ללחיאני נגרמו נזקים כבדים לאורך השנה האחרונה, בשל העובדה שנעצר ללא כל צורך אמיתי, לעיני המצלמות. כמו כן, לטענתו המשטרה הדליפה לכלי התקשורת "שמועות מחדרי החקירות" שפגעו בו, יחד עם העובדה שהוא נותר זמן רב באפלה לגבי המשך התיק. בעתירה נכתב עוד כי השארת החקירה תלויה ועומדת עלולה להשפיע על עתידו הפוליטי. לחיאני דורש כי בית המשפט יתערב ויגביל את משך החקירה.

"חקירה משטרתית שנפתחת ברעש וצלצולים ראוי שתמשיך להתנהל בתשומת הלב הנדרשת וכי תטופל בצורה הוגנת וסבירה", נכתב בעתירה. "התנהלותה של המשיבה בכל הנוגע להדלפות לתקשורת, התמשכות הליכי החקירה והעיכוב בהעברת חומר החקירה לפרקליטות, לא רק שלא התנהלה באמות המידה הנדרשות אלא אף גרמה לעותר נזק רב".

"כיכר העיר בימי הביניים, בה ערפו ראשים לקול שאגות ההמון צמא לדם ומריע, העתיקה את זירתה במאה ה-21 בישראל לחדרי החקירות במשטרה ואל כלי התקשורת, אשר אליהם מדליפה המשטרה ובכך 'עורפת ראשיהם' של אנשי ציבור ושופכת את דמם אל מול קול המון מריע", אמר היום לחיאני. "המשטרה סיימה את עבודתה וכעת כגוף ציבורי שעליו להתנהל בשקיפות וביושר לסכם את החקירה ולהעבירה לפרקליטות. למה הם עוד מחכים? מדינת ישראל חייבת לנהוג כמדינה מתוקנת ולפקח ולבקר את כל הגופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully