וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דוד רותם: הרב עמאר פוחד מהאשכנזים

פנחס וולף

2.12.2010 / 12:40

על רקע מחאת הרב עובדיה והרב הראשי הספרדי, תדון הממשלה ביום ראשון בהצעת חוק הגיורים הצבאיים, המכירה בחוקיותם של גיורי צה"ל. בראיון לחמישי אישי תוקף יוזם ההצעה, ח"כ דוד רותם, את התנהלותם של שרי ש"ס והרב עמאר וקובע: הם משקרים את כולנו

חבר הכנסת דוד רותם. מגד גוזני
חבר הכנסת דוד רותם/מגד גוזני

הממשלה תדון ביום ראשון בחוק הגיור הצבאי של יו"ר ועדת חוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), וככל ביום רביעי תובא ההצעה, הקובעת כי כל הגיורים שביצע הצבא חוקיים ולא ניתן לבטלם, תגיע למליאת הכנסת. אישור הממשלה או התנגדותה להצעת החוק תלויה בשר או שניים מהליכוד שהם לשון המאזניים. בינתיים, ש"ס והרב הראשי לישראל שלמה עמאר "חיממו מנועים" השבוע והרב עמאר אף איים להפסיק לטפל בכל נושא הגיור אם החוק יעבור.

ח"כ דוד רותם, אם הקואליציה תתנגד לחוק הגיור הצבאי, האם ישראל ביתנו תצא נגדה?

"אם יהיה צורך – כן. ביום ראשון הצעת החוק תעלה לישיבת הממשלה. אני מניח שהערר ידחה, וביום רביעי הבא אני מעלה את הצעת החוק לקריאה טרומית. אני רוצה לראות מי בממשלה יצביע נגד: האם שרי העבודה יעזו להציע נגד? השר הרשקוביץ הצביע בעד ואני מניח שגם הלאה יצביע בעד. שרי ישראל ביתנו יצביעו בעד, כך שיש רוב בממשלה. זה חוק נכון, חוק טוב, חוק אמיתי והוא פותר בעיה שלא היתה קיימת אף פעם. מי שיוצר בעיה, שלא יתפלא שיבואו לפתור לו אותה.

אם לא תהיה בגידה ולא תהיה עריקה של אלו שהתחייבו לתמוך בחוק הזה – החוק הזה יעבור. אם יתחילו לערוק – מישהו אחר יצטרך לתת פה דין וחשבון. אני לא לא מאמין שהחוק לא יעבור כי אני לא מאמין שיהיו עריקות. אם ראש הממשלה יתנגד, החוק יעבור בקולות אחרים".

ש"ס טענה אתמול שחוק הגיור הצה"לי מנוגד להסכמים הקואליציוניים.

זה הבל הבלים. בהסכם הקואליציוני יש סעיף שש"ס דרשה, לפיו אם יופר הסטטוס קוו מיד יפעלו לתקן אותו. הסטטוס קוו היה שהגיורים בצה"ל מוכרים, עד שבא הבג"ץ הזה ומישהו אמר שם שטות ומאז התחילו לערער על גיורי צה"ל (בהודעת פרקליטת המדינה לבג"ץ לפני כחודשיים נאמר כי תקפותם של הגיורים הצבאיים מוטלת בספק, פ"ו). החוק שלי מבקש להחזיר את המצב לקדמותו. זה לא מוצא חן בעיני הרב עמאר וש"ס כי הם רוצים לשלוט גם שם, אבל זה תיקון הסטטוס קוו".

"הם משקרים את כולנו. בעצם, הם משקרים את עצמם ומנסים לכפות דברים". כדי לחזק את דבריו, רותם שולף מסמך עם תשובת המדינה לבג"ץ בנושא הגיורים שנעשו בצה"ל, וממנו משתמע כי הגיורים בצה"ל מוכרים גם על ידי הרבנות הראשית. "מה קרה עכשיו?", מקשה רותם, "הרב עמאר הודיע כבר שהגיורים האלה תקפים, וזה על דעתו ונעשה בתאום איתו.

"הרב עמאר מנסה לאנוס את הממשלה להעביר את החוק הכללי של הגיור (אותו כרגע לא ניתן להעביר בעקבות התנגדות של הרפורמים והקונסרבטיביים). ש"ס לא שמעו בקולו כשהוא אמר להם לפרוש בשעה שלא עבר חוק הגיור. עכשיו הוא מתנה את הטיפול החוק הצבאי בחוק הגיור כולו. אני חושב שהוא מנסה לקבל הישגים על חשבון חיילי צה"ל. הרב עמאר פוחד מהאשכנזים. בהתחלה הוא רצה לפתור את הדברים. הוא ישב איתי על הסעיפים בנושא הגיור בהסכם הקואליציוני וזה מה שנכנס. אחר כך הוא קיבל מכתב מרב והוא ניסה לחזור בו ולתקן את ההסכם וכתב מכתב לרב אלישיב. הרב עמאר לא מוכן לקחת על כתפיו את כל האחריות. הוא פוחד מכל הרבנים האחרים שמאיימים עליו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אתה לא חושש מהאיום של הרב עמאר שאם החוק יעבור הוא יפסיק לטפל בגיורים?

"אז מה יקרה, מי שיהיה אחראי על הגיורים לא יהיה הרב עמאר אלא רב אחר. יש לי כמה רבנים שאני מוכן להציע אותם. אני לא מתרגש מהאיום. היתה החלטת ממשלה שנתנה לרב עמאר סמכויות, אז יתנו למישהו אחר. העולם לא יתפרק".

גם אתה חובש כיפה. מה אתה חושב על התנהלות ש"ס בעניין חוק הגיור?

"אני חובש כיפה אמיתית ואני מאמין במה שאני עושה, אצלי זה לא מטבע עובר לסוחר. לעולם לא אשתמש בסחטנות, לעולם לא אמכור את עקרונותיי תמורת כסף, לא אקבל קצבאות כדי לוותר על משהו אחר. לא, לא. לי יש מערכת יחסים עם הקדוש ברוך הוא שהיא שונה משל אנשי ש"ס. אני מתפלל ישירות אליו, אין לי רבנים בדרך. מה שהם עושים היום זו סחטנות. הם משתמשים בתורה כקרדום לחפור בו. לא אני אומר את זה, אומר את זה הרב אמסלם. הוא תלמיד חכם, הוא לא אומר משהו נגד ההלכה. ישראל ביתנו רוצה לפתור את בעיית הגיור במדינת ישראל, זו בעיה לאומית שעשויה לפרק את מדינת ישראל. אי אפשר לקיים מדינה שיש בה חצי מיליון אנשים שהם לא יהודים, אתה לא מאפשר לו להתחתן, אתה לא מאפשר לו להתגייר, ואתה רוצה שהם יחיו כאן כאזרחים, ישרתו בצבא, אבל כשהם ימותו יקברו אותם בחוץ. התשובה היא – לא.

השבוע, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין החליט לדחות את ההצבעה על חוק ועדות הקבלה לישובים, כדי לעדן מספר סעיפים. אתה מיוזמי החוק.

"אין ליו"ר הכנסת סמכות לצנזורה על חוקים שעברו בוועדות ועל חוקים שהגישו חברי כנסת. הוא יכול להצביע נגד, הוא לא יכול להשתמש בסמכות קביעת סדר היום כדי לשנות את זה. בחוק הזה אין שום דבר לא לאומני ולא גזעני. אני מדבר על מצב שקבוצת אנשים מקימה אגודה שיתופית ורוצה לקום עם החברים שלה. יכול מישהו לומר: 'אני צריך להיכנס לישוב הזה בכוח?' זה שאני אומר שאני רוצה לייהד את הגליל – הופך אותי לגזען וללא דמוקרט? מי שחי במדינה הזאת ולא חושב שיש חשיבות בייהוד הגליל, לא מבין מה זו ציונות ומה זו מדינה. אני לא מתבייש במטרות שלי. אני ציוני וכן – אני רוצה לייהד את הגליל".

אילו יכולת להעביר כל חוק, איזה חוק היית מעביר?

"הייתי מעביר ארבעה חוקים: ברית הזוגיות, הגיור, הצהרת האמונים והצבעת אזרחים בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully