וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התקלה: ייצוגיות במיליארד ש' נגד סלקום

גלעד גרוסמן

2.12.2010 / 9:31

שורה של תביעות ייצוגיות הוגשו הבוקר נגד סלקום בשל התקלה שאירעה אתמול. באחת התביעות, דורשים התובעים פיצוי על סך 350 שקלים לכל אחד מהלקוחות רק על עוגמת הנפש

חברת "סלקום" עסקה אתמול במשך שעות רבות בניסיון לפתור את התקלה שהשביתה למיליוני הלקוחות של החברה את הרשת הסלולרית. החל מהבוקר (חמישי) יצטרכו עורכי הדין של החברה להתמודד עם שורה של תביעות ייצוגיות נגדה. לפחות שלוש תביעות ייצוגיות הוגשו הבוקר נגד חברת הסלולר. כמו כן, הוגשו נגד החברה מספר תביעות אישיות של לקוחות, שתובעים לקבל החזר על הנזק שנגרם להם כתוצאה מהתקלה ברשת אתמול

"מכשיר הטלפון הנייד הפך בשנים האחרונות להרבה יותר ממכשיר טלפון", נכתב בתביעה על סך 1.18 מיליארד שקל שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה. התובעים, בני זוג מהיישוב נווה דניאל, הינם לקוחות של סלקום מעל לעשור. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי פוקס נטען, כי הבעל שהה אתמול בניו יורק במסגרת מסע גיוס כספים לישיבה שהקים.

במשך שעות ארוכות הוא לא הצליח ליצור קשר עם בני משפחתו בארץ וכן לא היה מסוגל לקרוא דואר אלקטרוני באמצעות הטלפון הנייד שלו או לנהל את יומן הפגישות שלו. כתוצאה מכך הוא פספס פגישה עם תורם פוטנציאלי.

האישה, סוכנת נסיעות, לא יכלה לבצע את עבודתה במשך מרבית שעות היום מכיוון שלא קיבלה שיחות או מסרונים לנייד. בנוסף, היא התקשתה לאסוף את חמשת ילדה כאשר חזרו מהלימודים מכיוון שלא ניתן היה ליצור קשר עמם. עו"ד פוקס מעריך את הנזק הלא ממוני, כלומר הנזק מעוגמת הנפש שנגרמה לכל אחד מלקוחות סלקום, ב-350 שקל. כתוצאה מכך עומדת התביעה הכוללת על מעל מיליארד שקל.

במקביל, לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ייצוגית בגובה של כ-57 מיליון שקל. על פי התביעה, שהוגשה באמצעו" עו"ד ברק רון, יש לחייב את סלקום לשלם פיצויים בגובה של פי שלושה מההכנסות היומיות של החברה, המסתכמות על פי התביעה בכ-19 מיליון שקל. על פי התביעה, החברה צריכה לפצות כל לקוח בפי שלושה מעלות החשבון היומי שלו. כך לדוגמא, התובע משלם בממוצע 229 שקל בחודש לסלקום, כלומר כ-7.5 שקל ליום, ולכן יש לפצותו ב-23 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully