וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה הבא: ניצב יוחנן דנינו

איילה חננאל

19.12.2010 / 12:11

לאחר דחייה של מספר שבועות בשל חקירת היועמ"ש בעניינו, הודיע השר לביטחון הפניםאהרונוביץ' על מינויו של ניצב יוחנן דנינו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. נתניהו: הוא יחזק את ביטחון האזרחים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יוחנן דנינו. ברני ארדוב
יוחנן דנינו/ברני ארדוב

לאחר טלטלות רבות שאירעו בשבועות האחרונים בצמרת המשטרה, הוכרז היום (ראשון) שמו של המפכ"ל הבא: השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הודיע על מינויו של מפקד המחוז הדרומי, ניצב יוחנן דנינו, לתפקיד. דנינו גבר על ניצב שחר איילון ועל ניצב אילן פרנקו, שהיו אף הם מועמדים מובילים לתפקיד, והוא יחליף בתפקידו את המפכ"ל הנוכחי, רב-ניצב דודי כהן.

השר לביטחון פנים אמר במסיבת העיתונאים בה מסר על המינוי, כי "קיבלתי את ההמלצה על המפכ"ל הבא על מנת להרגיע ולייצב את הארגון ולהחזירו למסלול אחרי הטלטלה שעבר לפני מספר שבועות. המפכ"ל המיועד הוא קצין ותיק בעל ניסיון מבצעי חקירתי, כישורי מנהיגות מוכחים ויכולת להתמודד עם אתגרים העומדים בפניה ובפני מדינת ישראל".

לדבריו, "הוא יצטרך להמשיך ולקדם תהליכים, בהם מלחמה כוללת באלימות ובפשיעה, שיפור תנאי השוטרים, וקידום תוכנית התייעלות מקיפה לשעת חירום. ישנה חשיבות רבות בחירת המפכ"ל מתוך שורות משטרת ישראל. זו הבעת אמון בסגל המכהן לטובת תושבי כל מדינת ישראל".

ההכרזה על מינויו של דנינו לתפקיד נדחתה במספר שבועות, זאת בשל פרשת בר-לב ובעטיה של החקירה שמנהל מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בעניינו. החקירה מתמקדת בפרשת רצח מקורות משטרתיים של ימ"ר מרכז בשנת 2006, תקופה בה כיהן כראש אגף החקירות במודיעין והיה אחראי על הפעלת המקורות. המשטרה הקימה צוות בדיקה פנימי לחקירת האירועים, אך בעקבות תלונה שהגיש נצ"מ בדימוס ישראל אברבנל בה האשים את בכירי המשטרה בטיוח החקירה, החליט מבקר המדינה לפתוח בחקירה עצמאית.

שמו של דנינו נקשר גם לתיק ההסגרה של האחים מאיר ואיציק אברג'יל בו נטען כי פעל ממניעים זרים ומנע את מעצרם של האחים והעמדתם לדין בישראל. למרות החקירות, היועץ המשפטי לממשלה, שבחן את חומר החקירה, נתן "אור ירוק" למינוי. מקורביו של דנינו אמרו מספר שבועות לפני ההכרזה, כי אם אכן ימונה לתפקיד הרי שזה "מינוי ראוי מאוד, שיצעיד את המשטרה 20 שנה קדימה. זו ברכה גדולה מאוד לארגון".

ניצב דנינו שירת בחטיבת הצנחנים בצה"ל. בתום השירות, החל ללמוד משפטים באוניברסיטת תל אביב ובמהלך לימודיו התגייס לשורות המשטרה. הוא כיהן כראש זרוע החקירות ביחידה הארצית לאיתור גניבות כלי רכב (אתג"ר) ובשנת 2002 קודם לדרגת סגן-ניצב ומונה לתפקיד סגן ראש היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים). מאוחר יותר נבחר לפקד על היחידה. בשנת 2008 נבחר לפקד על המחוז הדרומי, תפקיד בו כיהן עד עתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה למנות את דנינו למפכ"ל. נתניהו אמר: "אני סמוך ובטוח כי דנינו יצעיד את המשטרה קדימה ויפעל להגברת האכיפה, המלחמה באלימות, וחיזוק בטחון האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully