וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בארץ: נשאי איידס יכולים להקים משפחה

אריאל נוי

1.12.2010 / 16:58

גבר נשא איידס ואישה שאינה נשאית, יכולים להביא מעתה ילדים לעולם במסגרת פרויקט שמפעיל ביה"ח הדסה עין כרם בי-ם. האישה הראשונה שנכנסה להריון בפרויקט נמצאת בשבוע התשיעי להריונה

פרויקט חדשני של תוכנית פריון לנשאי נגיף האיידס בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הניב את ההיריון הראשון לזוג בו הבעל נשא איידס, באמצעות שטיפת זרע. הפרויקט אושר לפני כשנה בידי משרד הבריאות ומיועד לזוגות בהם הגברים הם נשאי הנגיף בעוד שהנשים אינן חולות.

זוגות מעורבים המעוניינים בהיריון מבלי לסכן את בת הזוג בהדבקה, מופנים למרכז לרפואת האיידס בהדסה. כחלק מההליך הרפואי בן הזוג הנשא עובר תהליך מיוחד של שטיפת זרע וכאשר הזרע נמצא נקי מהנגיף הוא מוזרק לרחמה של האישה על ידי רופא נשים.

ההיריון הראשון בפרויקט הוא של זוג ממרכז הארץ. האישה נמצאת כעת בשבוע התשיעי להריונה ומצבה טוב. האחראית על הפרויקט, ד"ר קרן אולשטיין מהמרכז לרפואת איידס אמרה לוואלה! חדשות כי "יש היום רשימה של כ-40 משפחות שממתינות. אחרי סבל וכאב שעוברים הזוגות האלה היום אני יכולה להגיד באושר שזה נס גדול".

יוזם הפרויקט פרופ' שלמה מעין, מנהל המרכז לרפואת איידס, אמר כי "זה באמת מרגש ומהפכני כאחד. אנחנו היחידים בארץ שעושים את זה". ד"ר אולשטיין הוסיפה כי "אנחנו מאפשרים לאישה להיכנס להיריון בבטיחות מלאה. יש לנו תנאי סף לקבלה לתוכנית הפריון: על הנשא להיות מטופל בתרופות למשך חצי שנה לפחות. יש זוגות שנשואים הרבה זמן וזהו פתרון ייחודי להקמת משפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully