וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריינים יוצאים לחופשי, רה"מ לא מתערב

1.12.2010 / 6:00

הפרקליטים מחריפים הבוקר את השביתה, וקוראים לנתניהו להתערב, אולם במשרד רה"מ עתרו לבית הדין לעבודה רק נגד פרקליט אחד. הסיבה: שביתתו מעכבת את עבודת ועדת טירקל

שביתת הפרקליטים נכנסת הבוקר (רביעי) לשבוע השלישי שלה, והנזקים שלה כבר ניכרים בשטח. הפרקליטים מאיימים כל העת בהחרפת צעדים, וקראו לראש הממשלה להתערב. אולם, במשרד ראש הממשלה החליטו להתערב דווקא בעניינו של פרקליט אחד מבין 850. לא מדובר בתובע שמופיע במשפטים של פשיעה חמורה או מגן על עמדת המדינה בבג"ץ, אלא דווקא בפרקליט ש"הושאל" לוועדת טירקל.

משרד ראש הממשלה עתר לאחרונה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נגד ההסתדרות, כדי שיורה לעו"ד חיים ויסמונסקי מפרקליטות מחוז תל אביב "למלא את העבודה החיונית אשר הוטלה עליו, תוך פגיעה חמורה ובלתי הפיכה, ובוודאי שבלתי סבירה, באינטרסים חיוניים של מדינת ישראל".

בעתירה נכתב כי למדינה טענות רבות נגד השובתים, אולם העותרים לא מבקשים להתייחס אל טענות אלה בבקשה, אלא רק לנזק שנגרם מכך שעו"ד ויסמונסקי לא יוכל להמשיך בעבודתו בוועדה. מהות העבודה שמבצע ויסמונסקי נאסרה לפרסום, אולם לטענת משרד ראש הממשלה מדובר בעבודה חיונית שהפסקתה גורמת לעיכוב משמעותי בעבודת הוועדה, שפועלת על פי לוח זמנים קצר.

השביתה מחריפה

"המשך מצב הדברים החמור שלעיל לא יאפשר לוועדה להמשיך ולהשלים את עבודתה החיונית", נכתב בעתירה, "ובהתאמה יגרום לפגיעה קשה ביותר ובלתי הפיכה לאינטרסים חיוניים של מדינת ישראל בהיבטים רבים וכבדי משקל, אשר לא ניתן לפרטם בשלב זה". עו"ד ויסמונסקי סירב להתייחס לדברים.

שלשום היה נדמה שחלה התקדמות משמעותית במו"מ בין הצדדים, לאחר שהושגה הסכמה על מתווה שהציג משרד המשפטים לצדדים. לטענת גורם בארגון הפרקליטים, נותר פער שמסתכם בכתשעה מיליון שקלים בשנה בין המתווה שהוצע לפרקליטים לבין דרישותיהם, אולם כאשר הצדדים הגיעו לפגישה לילית במשרד האוצר, נאמר להם שהאוצר אינו מסכים למתווה.

החל מהבוקר מחמירים הפרקליטים את תנאי השביתה, כאשר התובעים לא יופיעו לדיונים ולא יגישו כתבי אישום בשורה של עבירות חמורות, בהן חטיפה, סחר בנשים ועבירות אלימות שונות. אמש גם הודיעו המשנים לפרקליט המדינה, פרקליטי המחוזות ומנהלי המחלקות בפרקליטות המדינה, על הצטרפותם לשביתה. משמעות הדבר היא שלא יינתנו אישורים להפעלת סוכנים סמויים, לא יינתנו אישורים לחתימה על הסכמי עד מדינה ולא יאושרו הסדרי טיעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully