וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר מאיים להפסיק לעסוק בגיורים

מוטי לוי

30.11.2010 / 21:51

אחרי שכבר טען בעבר שאין לו כל בעיה להכיר בגיורים בצה"ל, הבהיר הרב הראשי לישראל במכתב לרה"מ כי במקרה של אישור החוק, הוא יפסיק לעסוק בגיורים. "בחוק יש מגמה להרס הדת"

נכנע ללחץ החרדים? הרב הראשי לישראל שלמה עמאר שלח היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מאיים כי אם יאושר החוק המכיר אוטומטית בגיורים שנעשו בצה"ל, הוא לא יעסוק יותר בנושאי גיור. במכתב שפורסם על ידי העיתונאי החרדי ישראל רוזנר ב"רדיו קול חי" כותב עמאר בין היתר כי "אין באישורו של חוק זה דאגה לחיילים כי אם מגמה ברורה של הרס הדת בישראל".

"אני מודיע בזה, שאם חלילה יאושר חוק זה, אני לא אוכל לטפל יותר בכל ענייני הגירויות, ולא אשא את אחריותם עליי", מציין הרב עמאר במכתבו, אשר לפי הפרסומים החרדיים נשלח גם לרבנים בכירים בציבור החרדי. רק לפני שבועיים הגישה פרקליטות המדינה את חוות דעתה לבג"ץ לפיה הרבנות בראשותו של הרב עמאר מכירה בגיורי צה"ל. "הגיורים שנערכו ושנערכים בצה"ל הינם חלק ממערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל, ורשויות המדינה מכירות בתוקפם של גיורים אלה לכל דבר ועניין" נאמר בין היתר בהודעתה של הפרקליטות.

יצוין כי אין זה המפנה הראשון של הרב עמאר בנושא גיורי צה"ל. מיד לאחר תחילת הסערה הציבורית בנושא בהודעת הפרקליטות במהלך דיון בג"ץ כי גיורי צה"ל אינם תקפים ללא אישור הרבנות הראשית לישראל, פרסם עמאר הודעה בה נאמר כי הרבנות אכן מכירה בגיורים ובכך עורר על עצמו את זעמם של רבנים רבים בציבור החרדי. בעקבות הלחץ, הודיע עמאר מספר שבועות לאחר מכן כי אין הוא מכיר בגיורים וכי הוא מתכונן לדון בנושא בישיבה מיוחדת של מועצת הרבנות הראשית לישראל. בישיבה זו הודיעה הרבנות על הקמתה של ועדה לבדיקת גיורי צה"ל בראשות הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע. ועדה זו התפרקה מספר ימים לאחר הקמתה עם התפטרותו של דרעי. מאז נושא גיורי צה"ל היה לוט בערפל עד לאישורה של הצעת החוק המכירה בגיורי צה"ל בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון האחרון.

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) מגיש הצעת החוק מסר הערב לוואלה! חדשות כי בכל הנוגע לעמדת ישראל ביתנו בנושא "מפלגתנו התחייבה לדאוג לחיילים, לעולים ולמתגיירים והיא תמשיך לעשות את זה. הגירות בצה"ל הייתה מקובלת במשך כל השנים וגם נציגיו של הרב עמאר הודיעו בוועדת ביקורת המדינה של הכנסת שאין כל בעיה הלכתית עם גיורים אלה". עוד הוסיף רותם בנימה אישית כי "בכל הכבוד הראוי לרב עמאר הדאגה לגיורי צה"ל ולחיילים הייתה צריכה להיות בראש ובראשונה דאגתו שלו כמי שטוען לאחריות על הרס הדת בישראל, בכל הכבוד הראוי, ואני נותן לרב עמאר הרבה כבוד, לא אני הוא זה שהורס את הדת בישראל, מי שמנסה לפסול את הגיורים שהוכרו במשך השנים הוא זה שגורם להרס הדת בישראל ולשנאת חינם".

ליצירת קשר עם מוטי לוי: Moti.Levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully