וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבסוד המשכנתאות - גרסת אטיאס

פנחס וולף

30.11.2010 / 16:31

שר הבינוי הודיע שבכוונתו להביא לאישור הצעת חוק לפיה רוכשי הדירה הראשונה בפריפריה יזכו להחזר של עד 800 שקל בחודש. להערכתו, 7,000 איש יצאו ממרכז הארץ בזכות התוכנית

שרי הליכוד יעמדו למבחן על פעולתם למען צמצום מצוקת הדיור: שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס) הודיע היום (שלישי) בדיון בוועדת הכספים כי ביום ראשון הוא מתכוון להביא לאישור ועדת שרים לחקיקה הצעת חוק להשתתפות בהחזרי משכנתאות לרוכשי דירה ראשונה. על פי הצעת החוק, רוכשי דירה באזור עדיפות א' יזכו להחזר של 800 שקלים לחודש במשכנתא, ואילו רוכשים באזור עדיפות ב' יזכו להחזר כספי בגובה של 475 שקלים. "היום, זוגות צעירים ממשכנים את עצמם במשכנתא לכל החיים", הוא אמר.

אטיאס הוסיף כי להערכת משרדו, 7,000 איש יממשו את זכאותם מדי שנה וירכשו דירה בפריפריה. העלות המוערכת היא 55 מיליון שקלים בשנה, כאשר כל שנה העלות תגדל בסכום דומה, עד שבעוד 20 שנה עלות סבסוד המשכנתאות תגיע למיליארד שקלים לשנה. לדברי אטיאס, ההצבעה בוועדת השרים תהיה מבחן לשרי הליכוד, עד כמה הם מוכנים להשקיע לפתרון מצוקת הדיור. "אם הליכוד יתנגד, הוא יצטרך להסביר זאת", אמר.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע כי, "נושא מצוקת הדיור הוא קריטי ועשוי להוביל למשבר קואליציוני. מנהל מקרקעי ישראל הפך להיות ספסר הקרקעות הגדול במדינה. הממשלה לא מטפלת כמו שצריך בשיכון. זה נוגע בכל המגזרים. באחד זה לא פוגע: במי שגר במגדלי אקירוב".
שר הבינוי והשיכון תקף במהלך הדיון את התנהלות המדינה בהלוואות למשכנתא שהיא נותנת. "המדינה מרוויחה על חשבון הזכאים", הוא קבע. לדבריו, המדינה מגייסת כספים בריבית נמוכה בעוד שהיא גובה מהזכאים ארבעה אחוז ריבית, בעוד שהריבית שהציעו הבנקים נמוכה בהרבה. "האוצר מתנגד להורדת הריבית בטענה שהזכאים ירוויחו כשהריבית בשוק תעלה". הוסיף.
על פי הנתונים שאטיאס הציג בדיון, מחירי הדירות עלו ביותר מ- 40 אחוז בין השנים 2008-2010. בעיה נוספת שהחריפה את מצוקת הדיור היא השחיקה הדרסטית בתקציבי הסיוע לזכאים. בין השנים 2003-2008 היתה ירידה של 65 אחוז במימוש משכנתאות לזכאים בפריפריה. עם זאת, לדבריו משרדו התחיל לפעול לצמצום מצוקת הדיור, כאשר בשנת 2009 שווקו 30 אלף יחידות דיור ועד סוף שנת 2010 ישווק מספר גבוה מכך, תוך כדי שמכרזים יאושרו בתנאי ש- 20 אחוז מהבניה יהיו דירות קטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully