וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליאור חן הורשע: "הוא אלים ולא ראוי לרחמים"

גלעד גרוסמן ומוטי לוי

30.11.2010 / 15:56

לאחר הרשעתו של הרב אליאור חן בהתעללות בילדים, הביע אביהם של המותקפים תקווה כי השופטים יענישו אותו כראוי . גיסו של חן: "עכשיו הוא ישלם על השטויות שהוא עשה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

אבי הילדים בהם התעללו הרב אליאור חן וחסידיו, התייחס בצהריים (שלישי) להרשעתו של חן במעשים. לדברי עורך דינו של האב, דוד הלוי, "לא היה לנו ספק כי אליאור חן יורשע. מדובר באדם שניהל והיה הרוח החיה במעשים המזוויעים שבוצעו בילדיו של מרשי והותירו בהם צלקות פיסיות ונפשיות קשות ביותר". חן הורשע בשורת עבירות של התעללות בקטין חסר ישע ובתקיפת קטין, שביצע בשמונה ילדים.

האב אמר עוד, כי הוא מצפה מבית המשפט "לתת ביטוי ראוי בענישה לאדם שלמעשיו האכזריים לא ניתן לתת ביטוי בכתב. למרבה הצער, במקום להודות ולהביע חרטה על המעשים החמורים שביצעו, בחרו אליאור ומרעיו להאשים את התקשורת ובית המשפט בכך שמנעו ממנו משפט צדק. זוהי גישתו של אליאור שאין לו כל יכולת להתמודד עם מעשיו מלבד להאשים את כולם. איש זה אינו ראוי לרחמים" .

גיסו של אליאור חן אמר בשיחה לוואלה! חדשות לאחר מתן הכרעת הדין, כי על חן היה לצפות מראש את ההשלכות של לימודי הקבלה המעשית בהם עסק. לדבריו, "הוא עלה על עץ מאוד גבוה. הוא היה צריך לראות מראש את ההשלכות של נפילה מעץ כזה". עוד הוסיף הגיס כי "אליאור הוא לא אדם עדין. הכרעת הדין מגיעה לו. אני בתור בן משפחה שישב איתו בשולחן שבת, לא אהבתי את הכבוד שהוא חשב שמגיע לו, את הגאווה בה הוא התנהל, ואת התככים שהוא יצר בתוך המשפחה בשם הקבלה המעשית. עכשיו הוא ישלם על השטויות שהוא עשה".

הגיס גם סיפר כי חן עצמו חונך בצורה קשה מאוד וכי "זה מה שהוא העביר לחסידיו, רק שאיפשהו זה הסתבך, מכה רגילה הפכה למכה חזקה. הוא אדם אלים בטבע שלו. ביומיום הוא היה אדם אלים, עד שזה הגיע למשפחה שלו, עליהם הוא לא הרים אצבע".

"תפרו לו תיק"

פרקליטו של חן, עורך הדין אריאל עטרי, אמר בתום הדיון, כי "מי שרצה שחן יורשע בכל מחיר - יכול להיות מרוצה. מי שרצה לדעת אם חן באמת אשם - צריך להיות מוטרד. חן לא זכה למשפט הוגן. בית המשפט הרשיע אותו בלי לאפשר לו ללמוד את חומר החקירה ומנע ממנו, הלכה למעשה, הצגת שאלות לעדי התביעה באופן מוחלט".

עטרי טען כי "בית המשפט נתן לחן חמישה שבועות לקרוא 16 אלף מסמכים ולצפות ב-100 תקליטורים ודחה את בקשותיו לתת לו זמן מספק ללימוד החומר. לבית המשפט נדרש, מנגד, כחמישה חודשים לקרוא פחות מחמישית מחומר הראיות. מדובר בפגיעה חסרת תקדים שצריכה להטריד כל אזרח שמאמין שכל אדם זכאי למשפט הוגן".

אביו של חן, יעקב, אמר בתום הדיון, כי "המשטרה מושחתת. אתם יודעים את זה – תפרו לו תיק". לדבריו, חן רק לימד את חבורתו תורה והוא ממשיך לטעון לחפותו. האב אמר כי הם לא מתרגשים מהכרעת הדין שהייתה צפויה וגם לא מהעונש.

ויוויאן חן, אמו של "הרב המתעלל", אמרה לאחר הכרעת הדין במשפט כי "הבן שלי לא עשה שום דבר. התיק הזה נתפר לו. המשפחה שיקרה, כולל האמא". לדבריה, חן כלל לא נמלט לברזיל והתכוון לחזור. היא הוסיפה כי התקשורת שפטה את בנה עוד לפני תחילת המשפט ואמרה כי "אנחנו מאמינים בקדוש ברוך הוא שבסופו של יום המשפט יסתיים בצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully