וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב המתעלל" הורשע בהתעללות ותקיפת 8 ילדים

30.11.2010 / 12:56

אליאור חן הורשע בביהמ"ש המחוזי בי-ם בהתעללות בשמונה קטינים ובתקיפתם. לטענתו, לא היה במשפטו הליך הוגן והשופט לא נתן לו לחקור את העדים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

"הרב המתעלל", אליאור חן הורשע בצהרים (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בשורה ארוכה של סעיפי אישום שהוגשו נגדו, בין היתר בהתעללות בקטין חסר ישע ובתקיפה הגורמת חבלה של ממש. כזכור, חן הואשם שגרם לחסידיו להתעלל בילדיה הקטנים של מי שכונתה בתקשורת "האם המתעללת". עם זאת, הוא לא הורשע באחד מסעיפי האישום ביחס לאחד מהקטינים.

"מעדויותיהם של הילדים והאם הצטיירה מציאות קשה. לפיה נתונים היו הילדים תחת משטר אלים ואכזרי, שהעיד הנאשם שבגדרו הוכו באופן תדיר ועברו מסכת של התעללות והשפלה", כתב השופט יורם נועם בהכרעת הדין. הוא הוסיף שחן רתם את חברי הקבוצה שסרו למרותו, להצטרף לתכניתו להתעלל בילדים במסגרת ביצוע "תיקונים" ונטל חלק פעיל ודומיננטי במעשים. לכן, השופט החליט להרשיע את חן כאחראי ומעורב ישיר בכל המעשים. לאחר הקראת הכרעת הדין האשים חן את בית המשפט ואמר "לא היה הליך הוגן, השופט מנע ממני ללמוד את החומר ולחקור עדים".

5 שבועות לקריאת 16 אלף מסמכים

פרקליטו של חן, עורך הדין אריאל עטרי, אמר בתום הדיון, כי "מי שרצה שחן יורשע בכל מחיר - יכול להיות מרוצה. מי שרצה לדעת אם חן באמת אשם - צריך להיות מוטרד. חן לא זכה למשפט הוגן. בית המשפט הרשיע אותו בלי לאפשר לו ללמוד את חומר החקירה ומנע ממנו, הלכה למעשה, הצגת שאלות לעדי התביעה באופן מוחלט".

עטרי טען כי "בית המשפט נתן לחן חמישה שבועות לקרוא 16 אלף מסמכים ולצפות ב-100 תקליטורים ודחה את בקשותיו לתת לו זמן מספק ללימוד החומר. לבית המשפט נדרש, מנגד, כחמישה חודשים לקרוא פחות מחמישית מחומר הראיות. מדובר בפגיעה חסרת תקדים שצריכה להטריד כל אזרח שמאמין שכל אדם זכאי למשפט הוגן".

אביו של חן, יעקב, אמר בתום הדיון, כי "המשטרה מושחתת. אתם יודעים את זה – תפרו לו תיק". לדבריו, חן רק לימד את חבורתו תורה והוא ממשיך לטעון לחפותו. האב אמר כי הם לא מתרגשים מהכרעת הדין שהייתה צפויה וגם לא מהעונש.

"התעללו באופן סדיסטי בילדים"

הפרשה נחשפה במרץ 2008, ומיד עם היוודע החשדות נגדו ניסה חן להימלט לקנדה ומשם עבר לברזיל. לפני כשנה הוא הוסגר לישראל לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בינלאומי, וזמן קצר לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו שמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה.

על פי כתב האישום, חברי הקבוצה, וחן בראשם, התעללו באופן סדיסטי בילדים הקטנים לאחר שחן טען שבילדים הקטנים שוכנים "מזיקים ורוע", והחל לבצע ולהורות לחברי הקבוצה לבצע "תיקונים" בילדים. הם נאשמים בכך שטלטלו את הילדים, הכו אותם, קשרו אותם והאכילו אותם בצואה.

בין השאר הם הכו ילד בן שלוש באמצעות פטיש מעץ, מנעו ממנו מזון, הטביעו את ראשו בכיור והכריחו אותו לבלוע כדורי רטלין, גרמו לו לכוויות בגב, שברו את ידו ומנעו ממנו לקבל טיפול רפואי. לילד נגרם נזק מוחי בלתי הפיך והוא מאושפז במצב של צמח. לרגליו של אחיו בן החמש הם הצמידו תנור חימום חשמלי והזיזו אותו רק לאחר שעורו נחרך והתקלף. לאחר מכן שפכו אלכוהול על פצעיו ופיזרו עליהם מלח

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully