וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: לא מכסחים את הדשא אחרי 7 בערב

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה תקנות למניעת רעש, המיועדות בעיקר לשעות המנוחה. בין היתר, הוטל איסור על הפעלת אזעקות רכב ועל מערכות הגברה אחרי השעה 23:00

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, אישרה היום (שני) את התקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש) 2010. התקנות עוסקות באמצעים פרטניים למניעת רעש, בייחוד בשעות המנוחה. בהתאם לתקנות בימי המנוחה, לא יתבצעו עבודות שיפוצים ובניה הגורמות רעש.

לפי התקנות, קיים איסור מוחלט על שימוש במפוחי עלים, אסור להפעיל כלי גינון רועשים בין השעות 19:00 בערב ל-7:00 בבוקר, בערבי ימי מנוחה בין השעות 17:00 בערב ל-9:00 ובימי מנוחה בין השעות 14:00–16:00. השימוש בציוד בנייה מרעיש יוגבל לשעות דומות. עבודות תיקונים ושיפוצים ייאסרו בין השעות 20:00 בערב ל-7:00 בבוקר, כאשר ההגבלה הקודמת הייתה החל מ-22:00 בערב.

כמו כן, קיים איסור על הפעלת אזעקה קולית בכלי רכב. בכלי רכב חדשים, ייאכף איסור על התקנת אזעקות קוליות בתוך חצי שנה. לכלי רכב ישנים בהם מותקנת כבר אזעקה – ידרשו בתוך 6 שנים לנתק או להסיר את האזעקה הקולית. עד כה ההגבלה בתקנות הייתה רק לגבי עוצמת הרעש הנגרמת מהאזעקה ולא הייתה שום יכולת לאכוף את התקנה.

התקנות החדשות קובעות עוד כי ניתן יהיה להפעיל מערכת הגברה באירועים ציבוריים באזורי מגורים רק עד השעה 23:00 וזאת רק במידה שהפעלת המערכת אושרה מראש ובכתב על ידי הרשות המקומית. לראשי רשויות תינתן אפשרות לאשר עד 12 אירועים בשנה בהם ניתן יהיה להפעיל את מערכת ההגברה עד לשעה 01:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully