וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנקשויות בטהרן: מדען גרעין נרצח, אחר ניצל

אופנוענים הצמידו מטענים למכוניותיהם של שני המדענים מאוני' טהרן. מג'יד שהרייארי נהרג, פריידון עבסי נפצע. אירן האשימה את ישראל, כמו במקרה של חיסול המדען מסעוד מוחמדי בינואר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

פרופסור לפיזיקה גרעינית נהרג ואשתו נפצעה בפיצוץ מכוניתו בטהרן - כך דיווחו הבוקר (שני) כלי התקשורת המקומיים. בפיצוץ נוסף בעיר נפצעו מדען גרעין נוסף וגם אשתו נפצעה בתקרית. על פי דיווחי התקשורת האירנית, שני הפיצוצים נגרמו עקב מטעני חבלה שהוטמנו במכוניות.

"מג'יד שהרייארי מת מות קדושים ואשתו נפצעה", דיווחה רשת "אל-עלם" המשדרת בשפה הערבית. ד"ר שהרייארי, לפי הדיווחים, הוא חבר בפקולטה לאנרגיה גרעינית באוניברסיטת בהשטי בטהרן, שבין היתר נטל חלק בפרויקט מדעי אזורי במזרח התיכון. ראש הוועדה האירנית לאנרגיה גרעינית, עלי אכבר סלחי, סיפר כי שהרייארי היה תלמידו במשך שנים, "והיטיב לשתף פעולה עם הוועדה לאנרגיה אטומית".

המדען השני, שנפצע, הוא ד"ר פריידון עבסי, עובד לפי הדיווחים משרד ההגנה האירני. עבאסי בן ה-52, לפי אחד האתרים האירניים, הוא חבר במשמרות המהפכה האירניים, ותואר כ"אחד המומים היחידים שיודעים כיצד להפריד איזוטופים".

לפי דיווחי התקשורת המקומית, שתי ההתנקשויות התנהלו באופן זהה: רוכבי אופנוע התקרבו למכוניותיהם של המדענים, בעודם עושים את דרכם לעבודה, והצמידו אליהן את המטענים.

החשודים המידיים: "המוסד וה-CIA"

אירן מיהרה להאשים את ישראל בחיסול. "במעשה נפשע וטרוריסטי, תקפו סוכני המשטר הציוני שני פרופסורים מכובדים שהיו בדרכם לעבודה", נמסר בטלוויזיה הממלכתית.

שר הפנים האירני, מוסטפא מוחמד נג'אר, האשים את המוסד ואת ה-CIA האמריקאי בחיסול. בראיון לטלוויזיה באירן אמר נג'אר: "היהירות העולמית, המוסד וה-CIA הם אויבי האומה האירנית והם מעוניינים לעצור את ההתקדמות המדעית שלנו. פעולת הטרור הנואשת הזו חושפת את חולשתם". גם לשכת הנשיא מחמוד אחמדינג'ד האשימה את "המשטר הציוני" כמי שעומד מאחורי החיסול. "הפעולה הזו חושפת את פרצופה האמיתי של הציונות הטרוריסטית ואת אלו שמגנים עליה", נמסר.

בינואר האחרון נרצח בטהרן מדען גרעין נוסף, פרופ' מסעוד מוחמדי. גם אז האשימה אירן את ישראל בחיסול, כמו גם את ארצות הברית, כ"מזימת טרור". למרות הטענות, דווקא קבוצה אירנית אלמונית בשם "חזית שחרור אירן" נטלה אחריות לחיסול. בהודעה שפרסמה הקבוצה נכתב כי אנשיה חיסלו את מוחמדי "משום שהעביר לשלטונות שמות של מרצים וסטודנטים שהשתתפו בהפגנות האופוזיציה". ככל הידוע, עד היוםפ לא נעצר איש בחשד לרצח.

תוכנית הגרעין האירנית עומדת במרכזם של רבים מהמסמכים שנחשפו אמש באתר "ויקיליקס". בין היתר, תועדו הזדמנויות רבות שבהן הפעילה ישראל, כמו גם מדינות ערביות מתונות, לחץ כבד על ארה"ב לפעול למיגור הגרעין האירני, גם בדרכים צבאיות.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

(עדכון ראשון: 09:35)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully