וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לעריקים: בתי הכלא הצבאיים מלאים

יהושע בריינר

28.11.2010 / 18:11

מפקד המשטרה הצבאית הורה לעצור מבצע ללכידת עריקים, לאחר שהתברר כי אין מקום בבתי הכלא לאסירים נוספים. בכדי לתת מענה לבעיה מתכוונים בצה"ל להרחיב את כלא 6

הכלא מלא, נתפוס אתכם כשהתאים יתפנו: המשטרה הצבאית הורתה להפסיק מבצע ללכידת עריקים לאחר שבתי הכלא הצבאיים התמלאו עד אפס מקום. לפני כשלושה שבועות החלו במשטרה הצבאית במבצע נרחב לתפיסת עריקים אשר לא התייצבו לשירותם במשך חודשים רבים וכן לתפיסת משתמטים משירות צבאי. במבצע נטלו חלק עשרות חיילים וקצינים, וכעבור זמן קצר אותרו קרוב ל-300 עריקים ורבים מהם קיבלו עונשי מאסר בכלא הצבאי.

אלא שאז התברר כי בבתי הכלא הצבאיים לא נותר מקום פנוי ומפקד המשטרה הצבאית תא"ל מאיר אוחנה נאלץ להורות על הפסקת המבצע. כעת יאלצו בצה"ל להמתין עד אשר ישוחררו הכלואים הקיימים על מנת להמשיך במבצע. תא"ל אוחנה דיווח על עצירת המבצע לחברי ועדת החוץ והביטחון שסיירו לפני כשבוע בכלא 4 יחד עם חברי לשכת עורכי הדין.

הסיור נעשה במסגרת הצעת החוק של ח"כ מירי רגב (ליכוד) בעניין מתן אפשרות לביטוח הרישום הפלילי לחיילי בצבא. על פי הצעת החוק, שנוסחה בין היתר על ידי עו"ד שלומי ציפורי ושלומי רכבי ושתידון בוועדת השרים לענייני חקיקה, לשופטי בתי הדין הצבאיים תהיה אפשרות לבטל רישום פלילי כנגד חיילים שהועמדו לדין במהלך שירותם.

במהלך דבריו, מסר אוחנה נתונים על החיילים הכלואים בבתי הכלא, מהם עולה כי הם מהווים "דלת מסתובבת": על פי הנתונים, כ-35% מהכלואים כבר היו בעברם בכלא צבאי, וכשליש מהם מתייצבים למילוי עונשם עם רישום פלילי קודם. כעת פועלים בצה"ל להרחבת בתי הכלא בכדי לקלוט עוד כלואים. בין היתר, כלא 6 בצפון הארץ צפוי להתרחב ולכלול גם אגף חדש המיועד לחיילות, זאת בנוסף לכלא 400 הנמצא בצריפין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully