וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת הגז בחיפה: מניין ההרוגים עלה לשלושה

קובי מנדל ואריאל נוי

24.11.2010 / 6:25

בבית החולים רמב”ם נקבע מותו של נפגע נוסף באירוע דליפת הגז בבתי הזיקוק. בכך עולה מניין ההרוגים בתאונה לשלושה. נפגע נוסף מאושפז עדיין במצב אנוש

שלושה בני אדם נהרגו אמש (שלישי), אדם אחד נפגע באורח אנוש ושמונה נוספים נפגעו באורח קל, בדליפת הגז שאירעה בבתי הזיקוק בחיפה. הנפגעים, בהם תשעה פועלים ושלושה אנשי מגן דוד אדום, פונו לבתי החולים רמב"ם, בני ציון וכרמל בחיפה. ההרוגים הם ג'ורג' זעאתרה, בן 31, תאמר מרג'יה, בן 33ותאמר אלחאג', בן 18, כולם תושבי הכפר יפיע שליד נצרת.

מחקירה ראשונית עולה, כי אחד הפועלים ניגש יחד עם חברו לבצע פעולת איטום בחלקו התחתון של מתקן המכונה "הלפיד". השניים עלו על מתקן הגבהה, כשלפתע אחד מהם התמוטט. חברו חש לעזור לו והוריד מעליהם את המסיכות שעטו לצורך מיגון. כתוצאה מכך, גם הפועל שחש לעזרה התמוטט. שני פועלים נוספים שביקשו לעזור לחבריהם התמוטטו גם הם, לאחר שככל הנראה לא לבשו ביגוד מגן כלל.

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי אירוע דליפת הגז בבתי הזיקוק בחיפה הסתיים מבלי שנשקפה סכנה לתושבי האזור. במשרד מציינים כי מדובר באירוע נקודתי במערכת הגז. תושבים באזור דיווחו בשלב מסוים על ריח חריף שהתפשט בסביבת המפעלים, אך הוא התפוגג כעבור זמן קצר. החומר שדלף לאויר הוא מימן-גופרתי, שהוא תוצר לוואי לתהליך זיקוק הנפט.

מהנהלת בתי זיקוק לנפט (בז"ן) בחיפה נמסר אמש כי "הערב בשעה 20:30 לערך נפגעו מספר עובדים בבתי זיקוק חיפה כתוצאה משאיפת גז. מתקני בתי הזיקוק מודממים בחודש האחרון לרגל טיפול תקופתי. כחלק מעבודות אלה עלו העובדים לטפל במתקן המכיל גז בלבוש הולם המכיל מסכות. מסיבה שאינה ברורה כרגע הם נפגעו משאיפת גז. החברה נמצאת כרגע בהליך בדיקת האירוע ונסיבותיו".

מוקדם יותר אתמול אירעה דליפה של ברום מקרון של רכבת ישראל באזור נמל חיפה. באירוע זה לא היו נפגעים. במקום פעלו שישה צוותי כיבוי שהצליחו לעצור את הדליפה. נסיבות האירוע ייחקרו.

עדכון ראשון: 21:00, 23.11.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully