וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעטפה חשודה עם אבקה נשלחה ללשכות ישי וליצמן

פנחס וולף

22.11.2010 / 10:58

בפעם השנייה תוך יומיים התקבלו מכתבי איום עם אבקה חשודה בלשכות של הח"כים החרדים. הפעם, השר ישי וסגן השר ליצמן היו הנמענים. החומר נשלח לבדיקה

מעטפה עם אבקה לבנה חשודה התקבלה הבוקר (שני) בלשכותיהם של יו"ר ש"ס השר אלי ישי במשרד הפנים ובלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה. בעקבות כך, פונו הלשכות ועל השרים נאסר לשוב ללשכות. כמו כן, החומר הלבן נלקח לבדיקה. מספר שעות לאחר מכן התקבל מכתב נאצה נוסף, ללא חומר חשוד, בלשכת ח"כ אליעזר מנחם מוזס מיהדות התורה.

השר ישי אמר בתגובה: "מדובר בקמפיין הסתה מתמשך. אמרתי שאני בעד בחינת קריטריונים (על מלגות לאברכים ולסטודנטים - פ"ו) ואנחנו מובילים שיח בוועדה. ראוי להוקיע מי שמבקשים להתיר דם".

מדובר בתקרית השנייה בתוך יומיים בהם מתקבלות מעטפות חשודות בכנסת. אתמול הגיעו מעטפות דומות שהכילו אף הן אבקה לבנה חשודה וכן מכתב נאצה ללשכותיהם בכנסת של הח"כים משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה). במכתבים, שנשלחו למקלב וגפני נכתב: "אנו תושבי מדינת ישראל הנאורים, דורשים מכם אנשי החושך שתפסיקו לחיות על חשבוננו, וכל היום ללמוד ולא לעבוד, ולא ללכת לצבא ולמילואים. תצאו לנו מהוורידים".

שולחי המכתב איימו על חברי הכנסת וכתבו: "ראו הוזהרתם!! והיה אם תמשיכו לסחוט תקציבים על חשבוננו ועל חשבון הסטודנטים והתרבות שלנו, תשלמו על כך מחיר כבד. נתחיל להיאבק בכם פיזית ולא רק בהפגנות, ותרגישו את נחת זרוענו על גופכם ועל בתי הכנסת שלכם! נמרר לכם את החיים! נתקוף אתכם בעריכם ושבכונותיכם!".

"הרמת יד על הכנסת"

ח"כ גפני התראיין הבוקר לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל והתייחס לקבלת מכתבי האיום. דבריו של גפני הגשימו עצמם לאחר שאמר כי "אתמול לא היה יום כנסת, היום זה יום כנסת ואני מעריך שיהיו חברי כנסת חרדים נוספים שיקבלו את זה, אני מעריך כך, לא שאני יודע". לדבריו, שליחת מכתבי האיום אינה מפתיעה שכן, "כשמתנהל כזה מסע נגד הציבור החרדי אנחנו בתור נציגיו חוטפים את האיום".

ח"כ איתן כבל (העבודה) התייחס לשליחת המעטפות ואמר כי מי שניסה לפגוע בשליחי הציבור החרדים, הרים את ידו על כנסת ישראל כולה ועל הדמוקרטיה הישראלית. "אני מקווה שגורמי אכיפת החוק ימצאו את האשמים וימצו איתם את הדין", אמר כבל, "אני מחזק את ידי הח"כים שקיבלו את המכתבים. אומנם איני מסכים עמם, אך לא אסכים שישנו את עמדותיהם בשל אלימות ואיומים".

בתוך כך, איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית התייחס בצהרים למעטפות החשודות שהתקבלו וקרא לפתוח בחקירה וכי מי שמנסה לגלגל האחריות לפתחם של הסטודנטים "בסופו של דבר יתבדה". שמולי הוסיף כי, "אם אני יכול לנחש, אז מי ששלח את המכתבים האלה הוא לא סטודנט. אנחנו מגנים את המעשה הזה וכל מעשה של אלימות בכל תוקף. יש לי ביקורת מאוד גדולה על האופן שבו ניסו להעביר הסיעות החרדיות את הצעת החוק של גפני, אבל מכאן ועד להצדיק פעולות מהסוג הזה, אנחנו לחלוטין לא שם".

  • עוד באותו נושא:
  • אלי ישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully