וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן: אין שינוי, קונדומים עדיין אסורים

יום לאחר פרסו דברי האפיפיור, שהתיר שימוש בקונדום במקרים מסוימים ועורר פולמוס בעולם הקתולי, פרסם הכס הקדוש הודעה קצרה: "אין שינוי, אמצעי מניעה עדיין אסורים"

אין "שום דבר מהפכני" בהצהרתו האחרונה של האפיפיור בנדיקטוס ה-16, לפיה שימוש בקונדומים ייחשב למותר במקרים מסוימים - כך הבהיר אחר הצהרים (ראשון) דובר הוותיקן. זאת על רקע הדיון הציבורי המתלהט בעולם הקתולי בנושא, על רקע דברי האפיפיור שהתפרסמו אתמול, שהתירו שימוש בקונדומים כאמצעי למניעת תחלואה, למשל בעת יחסי מין עם זונה ממין זכר.

בהצהרה רשמית וקצרה מטעם הוותיקן, הבהיר הכומר פדריקו לומרדי כי דברי הכס הקדוש "אינם מהווים רפורמה או שינוי" בגישתה של הכנסייה, השוללת את השימוש בקונדומים, כמו גם בכל אמצעי מניעה אחרים. הדברים לא הורחבו מעבר לכך.

בציטוטי האפיפיור שהתפרסמו אתמול, מתוך ספר פרי עטו שעתיד להתפרסם, כתב כי השימוש שעושות זונות ממין זכר בקונדומים הוא מותר, "כצעד ראשון בכיוון שיקום המוסר". עם זאת, הבהיר כי "זו לא הדרך האמתית להתמודד עם ההידבקות באיידס".

בתוך כך, על רקע שרשרת המקרים שנחשפו בשנים האחרונות של כמרים קתולים שהתעללו מינית בילדים, עומלים בימים אלו ראשי הוותיקן על גיבוש נהלים מחמירים בתחום המלחמה בתופעת ההתעללות המינית. עד כה לא נמסרו פרטים לגבי הנהלים החדשים, מלבד זאת שמדובר ב"קווים מנחים לתוכנית מתואמת ויעילה" שתכליתה למנוע מקרי התעללות.

הדיונים מתנהלים במסגרת מפגש פסגה של 150 מראשי הכנסייה המתקיים בימים אלו בוותיקן, ובמסגרתו העלה אתמול האפיפיור 24 בישופים לדרגת חשמנים (קרדינלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully