וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב בר-לב והמתלוננת ייבדקו בפוליגרף

איילה חננאל

21.11.2010 / 9:02

השבוע יחל מצעד הנחקרים במחלקה לחקירות שוטרים, בעקבות החשד לפיו ניצב אורי בר-לב תקף מינית יועצת חיצונית של המשרד לביטחון הפנים. בכירים במשטרה: להקים ועדת בדיקה חיצונית

חקירת החשדות בהטרדה מינית נגד ניצב אורי בר-לב יוצאת לדרך. חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים שבמשרד המשפטים צפויים להתחיל היום (ראשון) בזימונם של עדים, ביניהם קציני משטרה בכירים ומעורבים נוספים בחקירת החשדות נגד ניצב אורי בר-לב. בין הנחקרים צפויים להיות גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב דוד כהן וסגנו ניצב אילן פרנקו.

החוקרים צפוים לחקור את בר לב במהלך השבוע, לאחר שישוב לישראל. בין השאר הם צפויים לבדוק אותו ואת המתלוננת במכונת אמת (פוליגרף) כדי לאמת את גרסתם. בקול ישראל דווח, כי המתלוננת סירבה להגיש תלונה נגד בר לב והסכימה רק למסור עדות. גם מנכ"ל המשרד המתפטר, חגי פלג, יגיע למסור עדות בפרשה. במקביל, נמשכת חקירת ההטרדה המינית של א' על-ידי פלג בנציבות שירות המדינה.

בכירים במשטרה טענו הבוקר, כי אין להסתפק בחקירת מח"ש בפרשה. לטענתם, יש להקים ועדת בדיקה חיצונית שאינה תלויה במשטרה, בדומה לוועדת זיילר (שבדקה את פעילות משטרת ישראל ופרקליטות המדינה בפרשת האחים פריניאן) שתבדוק את השתלשלות האירועים שהביאו לפרסום הפרשה ערב בחירתו של המפכ"ל החדש. בגלי צה"ל דווח, כי הבכירים, ובהם ניצבים מסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, טוענים כי מה שעלול להתגלות יאפיל על מה שכבר נחשף.

ח"כ דוד אזולאי, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, פנה הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בבקשה שיגביל בזמן את חקירתו של ניצב בר לב ח"כ אזולאי הביע במכתבו ליועמ"ש את החשש כי חקירה ממושכת עלולה לעכב את הליך מינויו של המפכ"ל הבא ועלולה לפגוע בתדמית המשטרה.

בתוך כך, פנתה הבוקר תנועת אומ"ץ לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיטיל את ההמלצה לבחירת מפכ"ל המשטרה החדש על שר אחר בממשלה ולא על השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. לטענת התנועה, "יש בעיה בנושא זה, מאחר שעובדת בכירה של משרדו התלוננה בפני השר על אחד המועמדים, ומצד שני יש לשר לביטחון הפנים יש היכרות אישית עם חלק מהניצבים המועמדים לתפקיד המפכ"ל, עוד מתקופת שירותו כסמפכ"ל המשטרה".

"מסרבים לשמש כלי שח-מט בלוח הרכילויות"

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' הגיב אמש בחריפות לסערה התקשורתית המתרחשת בימים האחרונים סביב החשדות שהועלו נגד ניצב אורי בר-לב וההאשמות ההדדיות בין גורמים במשטרה לקראת ההכרזה על המפכ"ל הבא. "בימים האחרונים אנו עדים לבית חרושת לשמועות וריכולי מסדרון מעל גלי האתר, עמודי העיתון, מרקעי הטלווזיה ובפיתולי הרשת", אמר אהרונוביץ'.

"מחול השדים אינו מוסיף כבוד, ולכן, ולמרות נהר הכזבים הגועש, נמשיך לנהוג כמו שנהגנו עד עכשיו - אנו מסרבים לשמש כלי שח-מט בלוח הרכילויות והשמועות ואנו דורשים מכל הנוגעים בדבר לנהוג באיפוק ובהגינות מקצועית". אהרונוביץ' הוסיף, כי "אני בטוח שכלי התקשורת ישכילו להפריד בין ניתוח אקטואלי לבין זיקוקי דינור בדיוניים".

בתוך כך, בשיחה שקיים השר עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לאחר שתיאמו את הקפאת ההליך לבחירת מפכ"ל לעת עתה אמר אהרונוביץ', כי הוא "שומר את הזכות להקדים את הבחירה אם קרבות הניצבים ימשיכו להכתים את שמה הטוב של משטרת ישראל". השר אמר כי הוא בטוח שהגורמים המוסמכים יבצעו בדיקה מהירה, יעילה ומקיפה של כלל הנושאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully