וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חיזבאללה: "נסיגה מרג'ר לא תשנה דבר"

אופק עיני

20.11.2010 / 17:39

יועצו המדיני של נסראללה, חסיין חליל, הבהיר כי חיזבאללה ימשיך במאבק בישראל למרות החלטת הקבינט לסגת מצפון הכפר רג'ר. "נשחרר את השטחים הלבנונים שנשארו כבושים בידי ישראל"

"ההתנגדות ונשקה נשארו צורך לאומי גדול, וזאת על מנת לשחרר את השטחים הלבנונים שנשארו כבושים בידי ישראל גם לאחר החלטתה לסגת מרג'ר", כך אמר היום (שבת) יועצו המדיני של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, חסיין חליל.

חליל אמר את הדברים בתום פגישה שקיים עם בן בריתו של נסראללה, הגנרל מישל עאון, בדירתו בראביה שבלבנון. כאשר נשאר חליל אודות הנסיגה הישראלית מלבנון השיב לכתבים כי יש להסתכל על ההצהרה הישראלית על נסיגה מרג'ר בזהירות, שכן עד עתה ישראל נקטה בצעד הזה בצורה עקרונית בלבד, אולם בפועל האזור נשאר תחת שליטה אזרחית ישראלית ולצבא לבנון אין גישה אליו. הדבר החשוב ביותר, הוא שההתנגדות ונשקה נשארו צורך לאומי גדול, על מנת לשחרר את השטחים הלבנונים שנשארו כבושים בידי ישראל, מחוות שבעא ועד כפר שובא. כמו כן, ההתנגדות תומכת באסטרטגיה ההגנתית הלבנונית".

ביום רביעי אישר הקבינט המדיני-ביטחוני עקרונית את יציאת ישראל מחלקו הצפוני של הכפר רג'ר, לאור ההסכמות שישראל הגיעה עליהם עם יוניפי"ל. עם זאת, הקבינט הורה למשרד החוץ להמשיך במגעים עם האו"ם ולהביא לאישורו את הנוסח הסופי של ההסכם.

הצעת האו"ם ומפקד יוניפי"ל קובעת שכוחות צה"ל ייצאו מחלקו הצפוני של הכפר רג'ר, והצבא ייערך מחדש דרומית ל"קו הכחול", הקובע את הגבול על פי האו"ם בין ישראל ללבנון. ה"קו הכחול" עובר במרכז רג'ר, ללא חציצה פיזית. ההצעה של מפקד כוחות יוניפי"ל התקבלה בספטמבר. הקבינט הטיל על משרד החוץ להשלים את פרטי העניין מול האו"ם בהקדם, "תוך המשך שמירה על ביטחון אזרחי ישראל ומרקם חיי התושבים בכפר, שנותרה כיחידה אחת בלתי מחולקת". הסיכום הסופי יובא לאישור הקבינט בטרם יישומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully