וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכומטרי לעשירים: מי יסבסד את עלות הבחינה?

19.11.2010 / 19:14

אף גוף לא משתתף בעלות הבחינה הפסיכומטרית, שהפכה לחסם שמונע מצעירים רבים לרכוש השכלה גבוהה. ח"כ חנין קורא לאפשר לשלם את הסכום מפיקדון השחרור מצה"ל

הבחינה הפסיכומטרית חורצת גורלות. היא עשויה לקבוע מה נלמד, איפה נלמד וגם מתי נוכל להתחיל את לימודינו. לכן מפתיע כל כך לגלות שאין כל גורם שמממן או מסבסד את הבחינות, וצעירים רבים בישראל מתקשים לשלם את דמי ההרשמה. אלו שמצליחים לממן את עלות הבחינה אך מקבלים ציון נמוך, יאלצו לגייס - בכוחות עצמם כמובן – את הסכום המלא עבור הרשמה נוספת.

עלות הבחינה הפסיכומטרית כיום עומדת על 465 שקלים, והיא עלתה בשיעור של למעלה מ-20 אחוזים בשנתיים האחרונות. הכנסות המרכז הארצי לבחינות והערכה מדמי הבחינה עומדים על למעלה מ-35 מיליון שקלים מדי שנה. קרוב ל-40 אחוזים מן הנבחנים ניגשים לבחינה יותר מפעם אחת, אך כאמור, הם לא יכולים להתנחם בהנחה, ועשויים לשלם במצטבר אלפי שקלים רק עבור הבחינה.

עו"ד ערן שטיין, המשמש גם כמנכ"ל מכון הפסיכומטרי !Smart, שואף לשנות את המצב הזה. "אין סיבה ממשית לכך שלא ניתן לשלם עבור הבחינה מכספי הפיקדון הצבאי של כל חייל ואין סיבה לכך שלא קיימת ועדת מלגות לסבסוד הבחינה לאלה הנזקקים לכך", אמר שטיין. על העצומה שהכין במאבק למען הורדת מחיר הבחינה חתמו עד כה למעלה מ-15 אלף אזרחים.

בעקבות העצומה, פנה בשבוע שעבר ח"כ דב חנין (חד"ש) ליו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' רבקה כרמי, בדרישה להתייחס לנושא ולקדם את האינטרס של ציבור הנבחנים. במכתבו הדגיש חנין כי מחיר הבחינה מהווה חסם כלכלי למעוניינים בהשכלה גבוהה.

כרמי ענתה כי פנתה ביוזמתה למספר גופים בבקשה שיעניקו מלגות לבחינה, אך ללא הועיל. באשר למימון הבחינה מדמי הפיקדון, הוסיפה כרמי, "כי משיחה שערכה לפני חודש עם האחראי על הפיקדון בקרן להכוונת חיילים משוחררים עולה כי בכוונתם לשנות את המצב הקיים ולאפשר את תשלום דמי הבחינה מדמי הפיקדון".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully