וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ מנסה לשבור את התנגדות הליכוד להקפאה

פנחס וולף

19.11.2010 / 16:33

רה"מ נתניהו מנסה לבלום את ההתנגדות מבית להארכת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. נתניהו יכנס את חברי הכנסת וסגני השרים של הליכוד בכדי להסביר את עמדתו בנושא ולגייס תמיכה להצעת ארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לרכך את ההתנגדות להארכת ההקפאה בסיעתו, והוא צפוי לכנס ביום ראשון בצהרים את סגני השרים ואת חברי הכנסת של הליכוד לפגישה בנושא המדיני. נתניהו יסביר לח"כים את עמדתו בנוגע למכתב ההבנות עם האמריקאים שעשוי להוביל להקפאה בת שלושה חודשים. על פי הערכות, יתייחס נתניהו גם לעצומה נגד ההקפאה, עליה חתמו השבוע 14 חברי סיעת הליכוד, בהם ארבעה שרים.

נכון לעכשיו, טרם הושג נוסח מוסכם למסמך ההבנות בין ישראל לארצות הברית, וכתוצאה מתעכב כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני שנדרש לאשר את העסקה. על פי ההצעה, בתמורה להקפאה בת 90 יום, יתחייבו האמריקאים להטיל וטו על כל הצעה אנטי ישראלית שתוגש השנה בכל מוסדות האו"ם, לא לדרוש הקפאה נוספת, לספק לישראל 20 מטוסי F-35, ולנהל מגעים במטרה לחתום על הסכם ביטחוני במקביל להסכם המדיני עם הפלסטיניים. מאז תחילת השבוע, הימין החל בהפעלת לחצים על שרי הליכוד וש"ס כדי שיתנגדו להצעה.

פורום שרי השביעייה, שעודכן לפני מספר ימים על העסקה המתגבשת, חצוי בנוגע לתמיכתו בהצעה. השרים אביגדור ליברמן, משה יעלון ובני בגין התנגדו להקפאה, ראש הממשלה והשרים אהוד ברק ודן מרידור תמכו. יו"ר ש"ס, אלי ישי הודיע כי בתנאים מסוימים הוא והשר אריאל אטיאס ימנעו בהצבעה בקבינט על הנושא, מה שיבטיח רוב של שבעה תומכים מול שישה מתנגדים ושני נמנעים.

ישי דרש התחייבות מראש הממשלה לאפשר בנייה חופשית בירושלים, לאפשר הוצאת מכרזים בהתנחלויות עם תום ההקפאה ולקבל מכתב נשיאותי מנשיא ארצות הברית ברק אובמה שיעגן את כל ההתחייבויות האמריקאיות בכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully