וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר לב לא היה מסתבך בדבר כזה

יעקב טרנר

19.11.2010 / 0:01

מפכ"ל המשטרה לשעבר, יעקב טרנר, מברך על חקירת החשדות נגד ניצב אורי בר לב ועל השעיית הליך בחירת המפכ"ל, אך מזהיר כי ייתכן ומדובר ב"פרשת גלנט" שנייה

כל קצין שמגיע לדרגת ניצב מגיע לשם לאחר שבקורות החיים שלו נרשמו תפקידים מרכזיים וחשובים, ולכן אף טבעי שכל הדרג רואה עצמו מועמד ראוי למפכלות, וריבוי המתמודדים מייצר תחרות גדולה וצמודה. גם לפני שנים, בימות המירוץ שלי למפכ"לות, התמודדו חמישה מועמדים, כולם דמויות מרכזיות במשטרה עם ותק של מעל שלושים שנות שירות, לכל אחד ניסיון מקצועי מכובד ושונה, וכל אחד מחזיק בתכונות טובות יותר ומטבע הדברים, גם טובות פחות. התחרות הגדולה והצמודה על התפקיד מעוררת את כל הפרשות הקשורות במשטרה הצצות בשבוע האחרון.

קראתי בעיתון, בדיוק כמו כל אחד, אחר על פרשת בר לב. על אף שבסיפור הנוכחי איני מעורב, מהיכרותי האישית עם ניצב אורי בר לב יש בי ביטחון של מאה אחוז שהוא לא היה מסתבך בדברים המיוחסים לו. הוא קצין למופת, שמבטא בחיי היום יום שלו המון דוגמא אישית, הן מול פקודיו והן מול האזרחים אותם הוא משרת. אני באמת אופתע מאוד אם ימצאו הוכחות חותכות לכך שהוא אשם, ובמקרה הטוב אני מקווה שמדובר באי הבנה.

אך בהחלט יש לקחת בחשבון כאפשרות שכל הרעש סביב הפרשה הזאת נוצר מגורמים שרוצים לסכל את מועמדותו של רוקי ושנגלה פה פרשה דומה מאוד לפרשת גלנט. חוסר רצונה של הבחורה להגיש תלונה מדבר בעד עצמו. ואולם, מכיוון שהאמונה שלי בבן אדם הזה חזקה כל כך, אני באמת חושב שזה לא יפריע לו בהתמודדות.

בעוד אנו עוסקים בפרשת בר לב אנו נוטים לא להקדיש מבט מאוזן גם למועמדים האחרים, שגם הם ראויים לתואר לא פחות, ולא יותר, מאורי בר לב. אני לא מקנא בשר לביטחון פנים שיצטרך לקבל את ההחלטה החשובה ולהכריע בין המועמדים. באופן אישי, קיבלתי לשורות המשטרה שניים מהמתמודדים - יוחנן דנינו ויואב סגלוביץ - שהגיעו אליי בתור עורכי דין. מהרגע הראשון ידעתי שהם יתקדמו רחוק במשטרה ויהפכו לקצינים בכירים ומוערכים.

לכן, החלטתו של היועץ המשפטי לחקור את הנושא ולהשעות את הליך בחירת המפכ"לות התקבלה בחוכמה רבה. הכי גרוע יהיה לטאטא מתחת לפני השטיח ולהשאיר את החשדות נגד בר לב בגדר שמועות. טוב שמי שיזכה בתפקיד המפכ"ל יגיע לתפקיד כשהוא נקי מחשדות – כולל החשד שקיבל את התפקיד על חשבון מועמד ראוי אחר. אני מאמין שבר לב ייצא נקי מכל חשד אך איני יכול לנחש מי יהיה המפכ"ל הבא.

כולי תקווה כי הפרשה לא תגרום נזק לתדמית המשטרה בעיני הציבור. יש לנו משטרה חזקה עם חומר אנושי שאני מאמין בו, ואני יכול רק לקוות לחזרת האמונה לעיניהם של מי שאיבדו אותה.

• רב ניצב בדימוס יעקב טרנר, המפכ"ל העשירי של משטרת ישראל, מפקד מוזיאון חיל האוויר לשעבר וראש עיריית באר שבע לשעבר.

עדכון ראשון: 22:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully